ویزای ویزیتوری کانادا ۲۰۲۱

ویزای ویزیتوری کانادا به افراد خارجی اجازه می دهد تا برای دیدار خانواده و دوستان یا حتی تنها برای گردشگری از کانادا دیدن کنند. کانادا همه ساله میزبان میلیون ها گردشگر می باشد. در واقع، بیش از ۳۵ میلیون نفر در سال از کانادا دیدن می کنند، تا از امکاناتی که کانادا برای آنها فراهم می کند (مثل دیدار با دوستان و آشنایان)، لذت ببرند. 

اگر شما می خواهید برای مدتی کوتاه، مثلاً برای تفریح یا دیدار با خانواده و دوستان، به کانادا سفر کنید، شما به ویزای سکونت موقت نیاز خواهید داشت. مگر اینکه شما شهروند یکی از کشورهایی باشید که نیاز به ویزا ندارند. مثل آمریکا یا استرالیا.

ویزای اقامت موقت (TRV) یا همان ویزای ویزیتوری، یا ویزای توریستی کانادا یک پرونده ی صادر شده از اداره ی ویزای کانادا است که در پاسپورت شما قرار می گیرد. این ویزا نشان می دهد شما شرایط مورد نیاز برای رفتن به کانادا به عنوان یک ساکن موقت (گردشگری، تحصیلی یا شغلی) را دارید.

اقدام برای ویزای ویزیتوری کانادا

ویزای ویزیتوری کانادا در مراحل اداری با نام TRV شناخته می شود. به احتمال زیاد شما در ابتدا باید فرم IMM 5257 را ارائه دهید. این فرم برای اشخاصی که می خواهند برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا به منظور گردشگری، ملاقات با خانواده و دوستان، یا سفرهای اداری اقدام کنند، استفاده می شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ویزیتوری کانادا

در زمان اپلای کردن برای ویزای ویزیتوری کانادا شما باید ۵ مدرک اصلی را ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که هر پرونده ی مهاجرت، می تواند دارای جزئیات متفاوتی باشد. اما داشتن این مدارک برای ویزای ویزیتوری کانادا الزامی است:
مدارک مورد نیاز برای ویزای ویزیتوری کانادا

مراحل درخواست و دریافت ویزای ویزیتوری کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان دقیق رسیدگی به درخواست TRV شما از جانب دولت کانادا مشخص نیست. اما توصیه می کنیم برای اینکه ناامید نشوید و برنامه ریزی هایتان به مشکل بر نخورد، حداقل ۲ ماه قبل از تاریخ مسافرت به کانادا، برای TRV درخواست دهید. این کار با راهنمایی های متخصصین مهاجرت سریعتر انجام می شود. برخی از مواردی که می توانند باعث تأخیر در تأیید درخواست شما شوند عبارتند از:

تمدید اقامت موقت کانادا 

اگر شما با یک ویزای ویزیتوری کانادا در کانادا اقامت دارید و می خواهید مدت زمان حضورتان را تمدید کنید، باید ویزیتور استاتوس (visitor status) دریافت کنید. شما می توانید برای دریافت ویزیتور استاتوس، به دفتر مهاجرت کانادا در این کشور مراجعه کنید. البته، باید قبل از رسیدن تاریخ انقضای ویزای فعلی خود این کار را انجام دهید. 

به طور کلی، زمانی که به صورت یک ویزیتور وارد کانادا می شوید، به شما یک ویزیتور استاتوس ۶ ماهه داده می شود. زمانی که این مهلت به پایان برسد، اما شما برای تمدید آن اقدام کرده و منتظر جواب آن باشید، شما در حالت شرایط احتمالی (implied status) قرار دارید؛ تا زمانی که نتیجه ی نهایی درخواست شما مشخص شود. اگر درخواست تمدید شما رد شود شما می توانید برای برگرداندن آن (restoration status) اقدام کنید. 

شرایط تمدید ویزای ویزیتوری کانادا

شرایط تمدید ویزای ویزیتوری کانادا

🔔همچنین باید به ارائه ی جزنیات درباره ی موارد زیر بپردازید:

اگر قبل از انقضای ویزای ویزیتوری خود کانادا را ترک کنید و بخواهید دوباره به کانادا برگردید چطور؟

ویزای ویزیتوری کانادا دارای ویژگی های خاصی است. برخی از این ویزاها فقط برای یک بار ورود به کشور کانادا اعتبار دارند. به این معنی که با داشتن این ویزا، اگر شما کشور کانادا را ترک کرده و مایل به برگشتن هستید، باید برای ویزای دیگری درخواست دهید. 

البته، در صورتی که کانادا را به قصد آمریکا، سنت پیر یا میکلون ترک کرده باشید، اجازه ی بازگشت به کانادا را دارید. با این حال، برخی از ویزاهای ویزیتوری که ویزاهای چندگانه (multiple entry visas) نامیده می شوند، به شما این اجازه را می دهند که قبل از اتمام انقضای آنها، چند بار به کانادا سفر کنید.

چرا باید با متخصصین مهاجرت مشورت کنید؟

در حالی که مراحل درخواست ویزای ویزیتوری کانادا ممکن است برای شما ساده به نظر برسد و بسیاری از افراد با داشتن این اطلاعات تصور کنند که می توانند مراحل این کار را به تنهایی انجام دهند، اما بهتر است بدانید مواردی که بدون مشورت با وکیل مهاجرت به کانادا انجام می شوند، احتمال رد شدن آنها بالاتر است. 

یکی از دلایل اصلی رد شدن، موارد ساده ای مثل درست پر نکردن فرم های ارائه شده می باشد. شما می توانید با مشاوره و کمک متخصصین مهاجرت، مسیر دریافت ویزای ویزیتوری کانادا را با آسودگی خاطر بیشتری طی کنید.

                              دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر