مشاور مهاجرت به کانادا چه کاری برای ما انجام میدهد؟

اگر خودتان به فکر مهاجرت هستید یا کارمند یا مشتری شما به فکر مهاجرت است، ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که برای این کار از مشاور مهاجرت به کانادا (وکیل مهاجرت) کمک بگیرید یا خودتان به‌تنهایی این روند را طی کنید. ما در دفتر وکالت اپلو، کاملاً معتقدیم که بهترین شانس برای داشتن مهاجرتی موفق، استفاده از مشاور مهاجرتی معتبر است.

بسیاری از ما در اپلو، پیش از اینکه مشاور باشیم، مهاجر بودیم‌، بنابراین همه ما شخصاً مسیر سفر از خانه به کشور کانادا را تجربه کرده‌ایم. ما به‌واسطۀ تجربه دست اولی که کسب کردیم، دقیقاً آنچه را که برای گذر از سیستم پیچیده مهاجرت به کانادا موردنیاز است را آموخته‌ایم.

درحالی‌که کانادا نسبت مهاجرت و مهاجران، برخورد و رفتاری بسیار دوستانه‌ دارد، درعین‌حال سیستم IRCC پیچیده است. بیش از ۸۰ برنامه مهاجرتی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید، برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین برنامه به کمک متخصص نیاز دارید.

این سؤال یکی از سؤالات رایج در میان مهاجران بوده و پاسخ ما به این سؤال «خیر» است.

افراد بسیاری فکر می‌کنند بهتر است که خودشان این مسیر را طی کنند، به‌خصوص وقتی‌که هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند، احساس می‌کنند با این کار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهند کرد. اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت پول خود را پس‌انداز کرده باشید، اما اگر درخواست شما رد شود یا در این راه مشکلی به وجود بیاید، مجبور خواهید شد که در درازمدت پول بیشتری صرف کنید.

همان‌طور که آرامش خاطر شما در تمام مراحل مهم است وقتی می‌دانید که شخصی مدارک شما را دو یا سه بار بررسی خواهد کرد، در برنامه‌ریزی برای این کار به شما کمک می‌کند و مسائل و مشکلات احتمالی را قبل از اینکه به وقوع بپیوندد، دنبال می‌کند، آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت.

یکی از مشتریان ما و نامزد او که در خارج از کشور اقامت داشت، تصمیم گرفتند این مراحل را به‌تنهایی طی کنند و درخواست دهند. در ابتدا‌، آن‌ها فقط هزینه درخواست را پرداخت کردند. درحالی‌که هزینه آن کم بود‌، کاغذبازی خسته‌کننده و پیچیده‌ای داشت و باعث شد شب‌های زیادی بی‌خوابی بکشند.

«تمام آن شب‌هایی که بیدار می‌ماندم را به یاد دارم؛ شب تا صبح بیدار بودم و سعی می‌کردم تمام برگه‌ها را با اطلاعات صحیح پرکنم. شب‌ها وقتی دراز می‌کشیدم به این موضوع فکر می‌کردم که آیا یادم مانده که این جزئیات یا آن یکی را وارد کنم یا خیر. زمان طی کردن مراحل بسیار بیشتر از زمان موردنیاز برای یک درخواست معمولی طول کشید و من نمی‌دانستم چه کسی می‌تواند به من کمک کند. درنهایت، IRCC درخواست من را رد کرد‌، به همه دلایلی که اگر مدارک را به‌درستی پرکرده بودم‌، احتمالاً می‌توانستم از آن‌ها جلوگیری کنم.»

مشاور مهاجرت به کانادا یا وکیل مهاجرت کدام؟

کدام‌یک بهتر است؟ مشاور مهاجرت یا وکیل؟

مشاوران مهاجرت و وکلا یا نمایندگان مهاجرت هر دو نقش مهمی در سیستم مهاجرت دارند. بسیاری از مردم معتقدند ازآنجایی‌که وکلای مهاجرت (که نماینده مهاجرت نیز نامیده می‌شوند) به دانشکده حقوق رفته‌اند‌، متخصصان حقوقی هستند و باید پول بیشتری بابت حق‌الوکاله آن‌ها پرداخت کنند‌، باید انتخاب بهتری باشند. بااین‌حال، لزوماً این‌طور نیست.

مشاور مهاجرت را به‌عنوان پزشک عمومی خود در نظر بگیرید. در نظر بگیرید که چگونه پزشک می‌تواند تقریباً همه نگرانی‌های شما را برطرف کند‌، در مورد آن‌ها برای شما توضیح دهد‌، دقیقاً آنچه را که نیاز دارید تجویز، وضعیت شما را پیگیری کرده و اگر در این مسیر سنگی بر سر راه شما قرار داشته باشد، وضعیت را مدیریت کند. فعالیت مشاوران مهاجرت در دنیای مهاجرت هم به همین شکل است.

نماینده یا وکیل مهاجرت را به‌عنوان متخصص و یا جراح در نظر بگیرید. در نظر بگیرید که تنها زمانی به جراح نیاز دارید که چیزی به طرز وحشتناکی از مسیر خارج‌شده باشد. در مورد مهاجرت‌، تنها در صورت رعایت نکردن قانون به وکیل نیاز دارید و برای رسیدگی به پرونده خود به وکیل یا مشاور حقوقی نیاز دارید.

در صورت قرار گرفتن در چنین شرایطی باید با وکیل مهاجرت تماس بگیرید: اگر با خطر اخراج شدن روبرو هستید و نیاز دارید از موقعیت خود دفاع کنید‌، مشکلات خانوادگی حقوقی و قانونی دارید‌، به سوابق دادگاه نیاز دارید‌، یا در صورت احضار به دادگاه مهاجرت‌ که در این صورت نیاز به بررسی قضایی دارید.

فرم درخواست مهاجرت به کانادا

وظیفه اصلی مشاور مهاجرت به کانادا چیست؟

وظیفه اصلی مشاور مهاجرت کمک به افرادی است که قصد مهاجرت دارند. مشاوران مهاجرتی، سیستم مهاجرت و قوانین مربوط به مهاجرت را درک می‌کنند. این مشاوران به شما کمک می‌کنند تا وضعیت فعلی زندگی خود را ارزیابی کنید و در مورد شانس گرفتن ویزا یا اقامت دائم توصیه‌های خوبی را به شما ارائه می‌دهند.

اگر ارزیابی مثبت باشد‌، می‌توانند به شما کمک کنند تا مدارک خود را جمع‌آوری و مراحل درخواست خود را طی کنید و در مورد بهترین گزینه با توجه به شرایط شما مواردی را مطرح می‌کنند. مشاور شما را در تمام مراحل راهنمایی و در صورت بروز مشکل به شما کمک می‌کند.

اگر ارزیابی انجام‌شده در مورد وضعیت شما نشان دهد که بعید است ویزا دریافت کنید‌، مشاورتان کمک می‌کند تا برای مهاجرت در آینده با توجه به مناسب‌ترین برنامه درخواستی، برنامه‌ریزی کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید چه چیزی در نمایه و پروفایل شما وجود ندارد یا ناقص است. ممکن است به :

  • تحصیلات بیشتر‌
  • کمی تجربه کاری بیشتر‌
  • نمره آزمون انگلیسی بالاتر 

یا عوامل دیگری نیاز داشته باشید که بتواند نمره CRS شما را افزایش دهد. کمک به ایجاد برنامه مهاجرتی باید بخشی از خدمات مهاجرتی باشد که مشاورتان به شما ارائه می‌دهد.

رفع ریجکت درخواست مهاجرت به کانادا

چگونه می‌توانم بفهمم که مشاور من دارای مجوز است؟

درست است که مشاوران به دانشکده حقوق نمی‌روند‌، دولت کانادا تحصیل در رشته حقوق را برای این کار ضروری نمی‌داند. کانادا هرکسی که به‌عنوان مشاور مهاجرت کانادایی کار می‌کند را ملزم می‌کند تا عضو شورای مقررات مشاوران مهاجرت کانادا (ICCRC) باشد؛ یعنی مشاور موردنظر شما باید مشاور مهاجرت ثبت‌ شده کانادا (RCIC) باشند. اگر این‌طور نیست‌، کسب‌وکار آن‌ها قانونی نیست.

این شورا برای راحتی حال مشاوران ایجاد نشده است. برعکس‌، این انجمن برای شمای مصرف‌کننده ایجادشده است.

این شورای نظارتی از منافع عمومی محافظت می‌کند؛ یعنی آن‌ها از این موضوع اطمینان حاصل می‌کنند که مشاوران سیاست‌های مهاجرتی کانادا را که توسط IRCC مشخص‌شده است را دنبال می‌کنند. اعضای این شورا باید آموزش ببینند و همچنان در مورد حرفه خود به‌اندازه کافی بیاموزند و باید پرونده‌های خود را با مسئولیت‌پذیری مدیریت کنند. 

اگر فردی در کانادا برای کمک به شما در مهاجرت هزینه‌ای دریافت می‌کند‌، باید در ICCRC ثبت‌شده باشد در غیر این صورت قوانین مهاجرت در کانادا را نقض خواهند کرد. ICCRC می‌تواند اعضایی از شورا را که از قوانین پیروی نمی‌کنند یا با مشتریان خود منصفانه رفتار نکرده‌اند‌ را مجازات کند. کمک گرفتن از مشاوری که عضو مجاز شورای ICCRC شده، امن‌ترین راه برای مهاجرت به است.

برای اطلاع از اینکه مشاور شما یکی از مشاوران RCIC ثبت‌شده در ICCRC است‌، می‌توانید نام آن‌ها را در فهرست آنلاین مشاوران مهاجرت کانادا جستجو کنید. در اینجا می‌توانید تمام مشاوران ثبت‌شده را مشاهده کنید. اگر نام آن‌ها را پیدا نکردید‌، یعنی ثبت‌نشده‌اند و باید مشاور دیگری پیدا کنید.

اگر درخواست مهاجرت به کانادای من رد شود چه اتفاقی می‌افتد؟

این‌که IRCC درخواستی را رد کند امر غیر‌معمول و عجیبی نیست، به‌خصوص اگر خودتان مدارک را تکمیل و تنظیم کرده باشید. حتی گاهی ویزای دانشجویان بین‌المللی و ساکنان موقت هم رد می‌شود. روند مهاجرت امر پیچیده‌ای است. دلسرد نشوید.

در دفتر وکالت اپلو، ما متخصص هستیم که پرونده‌های رد شده را به موارد تأییدشده تبدیل کنیم. اگر چنین شرایطی پیش بیاید خوشحال می‌شویم به اسناد و مدارک و نامه‌ رد شدن شما نگاهی بیندازیم‌، مسائل مربوط به مهاجرت شما را بررسی کرده و ببینیم آیا راهی برای کمک به موفقیت در امر مهاجرت شما وجود دارد یا خیر.

رد شدن پرونده‌ای به معنای رد شدن آن برای همیشه نیست. اغلب‌، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برای حرکت روبه‌جلوی خود برنامه‌ریزی کنید. بهترین کار این است که با ما قرار ملاقات بگذارید و بلافاصله شروع کنید. قطعاً می‌دانیم که هر چه زودتر شروع کنیم بهتر است. مهاجرت می‌تواند کار سختی باشد! اگر شما و همسر یا اعضای خانواده‌تان در مورد مهاجرت جدی هستید‌، ما می‌خواهیم در پرونده شما کنارتان باشیم و به شما کمک کنیم.

تفاوتی ندارد اگر به دنبال تابعیت‌، مهاجرت تجاری‌، برنامه کارکنان ماهر یا اسکیل ورکر (Skill worker) و یا اکسپرس اینتری هستید‌، یا می‌خواهید مجوز کار یا تحصیل دریافت کنید‌، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تجربه‌ای عالی خواهید داشت. صرف‌نظر از شرایط شما‌، مأموریت ما این است که به شما کمک کنیم تا در کانادا زندگی جدیدی بسازید.

                         دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر