ویزای اکتشافی کانادا

ویزای بازدید کننده، اغلب به عنوان ویزای اکتشافی یا ویزای توریستی کانادا شناخته می شود. در اینجا اطلاعات لازم در مورد درخواست برای این ویزا ارائه شده است.

اطلاعات جدید درباره ی ویزای توریستی کانادا در رابطه با COVID-19

در صورتی که افراد دارای اقامت موقت کشور کانادا (شامل دانشجویان و کارکنان خارجی)، در ۱۰ روز گذشته در یکی از کشور های زیر اقامت داشته اند، نمی‌توانند اجازه ورود به کانادا را کسب نمایند:

  • بوتسوانا
  • مصر
  • اسواتینی
  • لسوتو
  • مالاوی
  • موزامبیک
  • نامیبیا
  • نیجریه
  • آفریقای جنوبی
  • زیمبابوه

قوانین ویزای بازدید کننده کانادا ۲۰۲۲ (ویزای اکتشافی یا ویزای توریستی)

دولت کانادا به همه افرادی که می‌خواهند برای درخواست ویزای توریستی اقدام نمایند، توصیه می‌کند تا زمانی که هنوز واجد شرایط ویزا نمی باشند، درخواست ندهند. پس از تکمیل فرم‌ های لازم، اداره مهاجرت (IRCC) ظرف ۱۴ تا ۳۰ روز کاری پس از ارسال درخواست، با متقاضی تماس خواهد گرفت.

قوانین ویزای بازدید کننده کانادا

ویزای توریستی کانادا

کشور کانادا، سالانه میزبان بیش از ۳۵ میلیون نفر مسافر است، که به منظور استفاده از امکانات این کشور، گردشگری، یا بازدید از اقوام و آشنایان خود، به کانادا سفر می کنند. بجز شهروندان کشورهای «معاف از ویزا»، بیشتر افراد به یک TRV (ویزای توریستی) نیاز دارند.

آیا برای بازدید از کانادا به ویزای توریستی نیاز می باشد؟

قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای توریستی کانادا، مهم است که متقاضی از شرایط نیاز به ویزای توریستی آگاه باشد. در برخی از موارد، ممکن است از یک مجوز سفر الکترونیکی (eTA) استفاده شود.

TRV کانادا (ویزای توریستی) چیست؟

ویزای بازدیدکننده کانادا که ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای توریستی کانادا نیز نام دارد، یک سند رسمی است که توسط اداره ویزای کانادا صادر می شود. این مدرک در پاسپورت مسافرین قرار می گیرد، تا نشان دهد که شرایط لازم برای ورود به کانادا، تحت عنوان یک مقیم موقت (به عنوان بازدید کننده، دانشجو یا کارمند) را دارا هستند.

انواع ویزای توریستی کانادا

چه مدت می توان با ویزای توریستی در کانادا اقامت داشت؟

اکثر بازدیدکنندگان می توانند تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشند. در هنگام ورود، ممکن است خدمات مرزی مهاجرت، به مسافر اجازه اقامت به مدت کمتر یا بیشتر از ۶ ماه را بدهد. هنگامی که یک دوره اقامت به مسافر ارائه شد، تاریخ مهلت خروج را در گذرنامه درج می کنند.

همچنین ممکن است افسر مهاجرت مدرکی به نام سابقه بازدید کننده را به مسافر بدهد، که مهلت خروج از کشور در آن نوشته شده است.

چه مدت می توان با ویزای توریستی در کانادا اقامت داشت؟

شرایط ویزای توریستی کانادا

شروط اصلی دریافت TRV عبارتند از:

  • داشتن یک سند مسافرتی معتبر (مانند پاسپورت)
  • سلامت کامل
  • عدم سو پیشینه محکومیت کیفری یا مرتبط با مهاجرت
  • در حین مصاحبه متقاضی باید بتواند افسر مهاجرت را متقاعد کند که روابط و دلایلی برای بازگشت به کشور خود دارد؛ همانند: مشغولیت کاری، دارایی ‌های مادی، یا اعضای خانواده.
  • متقاضی باید بتواند افسر مهاجرت را متقاعد کند که در پایان سفر خود کانادا را ترک خواهد کرد
  • داشتن پول کافی برای مدت اقامت

نحوه درخواست ویزای توریستی در کانادا

سه مرحله اصلی برای درخواست ویزای توریستی کانادا وجود دارد. این مراحل عبارتند از:

مرحله ۱: داشتن شرایط لازم برای سفر به کانادا

مرحله ۲: جمع آوری تمام اسناد لازم برای پر کردن درخواست

مرحله ۳: ارسال درخواست آنلاین

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

هنگام درخواست برای TRV به پنج مدرک اصلی نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که هر مورد مهاجرت، بسته به شرایط خاص متقاضیان کمی متفاوت است؛ اما به طور کلی، هنگام پر کردن درخواست برای “ویزای اقامت موقت” در کانادا، باید مدارک زیر را همراه داشته باشید.

چک لیست ویزای بازدیدکنندگان کانادا:

  1. ۱. مدارک لازم برای اثبات پیوند متقاضی با کشور خود
  2. ۲. مدارک لازم برای اثبات داشتن بودجه کافی برای سفر به کانادا
  3. ۳. مدرک شناسایی معتبر مانند گذرنامه
  4. ۴. دعوت نامه از طرف فردی که متقاضی را به کانادا دعوت کرده است
  5. ۵. اثبات اینکه متقاضی فقط به صورت موقت در کانادا خواهد ماند

توجه: در برخی موارد باید اسناد و اطلاعات دیگری نیز ارائه شوند. افراد باید قبل از خروج از کشور خود TRV را دریافت کرده باشند. در هنگام ورود به کشور کانادا، امکان درخواست و دریافت TRV وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

زمان رسیدگی به ویزای توریستی

زمان رسیدگی ویزای توریستی می تواند به این بستگی داشته باشد که متقاضی از کدام کشور درخواست می دهد. به طور معمول، زمان لازم برای رسیدگی به ویزای توریستی کانادا می تواند از چند روز تا چند هفته متغیر باشد. اگر این درخواست از داخل کانادا ارائه داده شود، رسیدگی به آن تنها ۱۲ روز طول می کشد.

تفاوت ویزای توریستی با ویزای بازدید کننده

این دو ویزا، در عمل تفاوتی با یکدیگر ندارند. صرفاً اصطلاح ویزای توریستی برای افرادی به کار می‌رود، که برای دیدن کانادا و جهان گردی به این کشور سفر می کنند؛ در حالی که ویزای بازدید کننده برای افرادی استفاده می شود، که به دنبال دیدار از دوستان یا خانواده می باشند.

تبدیل اقامت موقت تحصیلی به اقامت دائم

بسیاری از دانشجویان بین المللی در کانادا، تحصیلات خود را با امید پیدا کردن کار و گرفتن اقامت دائمی این کشور، به پایان می رسانند. در برخی از دسته های اقامت سریع (express entry)، دانشجویان ممکن است بدون هیچ گونه تجربه کاری، واجد شرایط اقامت دائم باشند. با این حال، اغلب دانشجویان به دنبال کار می گردند و سپس برای ویزای اقامت کاری درخواست می کنند. پس از کسب تجربه آکادمیک و کاری در کانادا، ممکن است گزینه های بیشتری برای درخواست اقامت دائم در کانادا، برای متقاضیان ایجاد شود.

آیا می توانید کانادا را ترک کنید و سپس قبل از اتمام مهلت ویزای خود برگردید؟

 ویزا های بازدیدکننده «گزینه های» متفاوتی دارند. برخی از آن ها ویزای تک ورودی هستند، به این معنی که فقط برای یک بار ورود به کانادا می‌توان از آن ‌ها استفاده نمود. در صورت تمایل به ترک کانادا و بازگشت مجدد به این کشور، باید برای نوع دیگری از ویزا درخواست داده شود؛ مگر اینکه افراد، فقط قصد سفر به ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون را داشته باشند.

البته، ویزا های چند بار ورود (ویزای مولتی) به افراد اجازه می‌دهند تا در طول مدت اعتبار ویزا، کانادا را ترک کرده و به این کشور بازگردند.

هزینه تأخیر پرواز

نحوه تمدید ویزای بازدید کننده کانادا

اگر کسی در حال حاضر در کانادا حضور دارد، و می خواهد بیشتر از مدت انقضای ویزای خود در آنجا بماند، می تواند برای تمدید ویزا درخواست دهد. برای درخواست تمدید، باید فرم IMM  ۵۷۰۸ پر و ارسال گردد. در صورت تأیید درخواست برای تمدید اقامت در کانادا، مدرک ”سابقه بازدید کننده“ به متقاضی ارائه خواهد شد.

سابقه بازدید کننده:

  • سندی است که می گوید فرد متقاضی به چه مدت می تواند در کانادا اقامت داشته باشد
  • شامل تاریخ انقضا می باشد

تاریخ انقضا حداکثر زمانی است که تا آن هنگام فرد باید کشور کانادا را ترک کند

داشتن مدرک سابقه بازدید کننده، ورود به کانادا را تضمین نمی کند. در صورت سفر به کشوری خارج از کانادا و ایالات متحده، برای بازگشت به کانادا به یک مدرک ورود معتبر نیاز می باشد.

شرایط تمدید ویزای بازدید کننده کانادا چیست؟

اعاده ویزای بازدید کننده

پس از انقضای مهلت، امکان تمدید ویزای بازدید کننده وجود ندارد. پس از این مدت، باید کانادا را ترک کنید، یا اگر تمایل به باقی ماندن در کشور را داشته باشید، برای بازگرداندن وضعیت اقامت درخواست دهید. درخواست بازیابی وضعیت (Restoration of Status)، باید ظرف ۹۰ روز از تاریخ انقضای ویزای بازدیدکننده ارسال شود.

ملزومات بازیابی وضعیت

  • پرداخت تعرفه های بازیابی وضعیت
  • ارائه جزئیات در مورد:

         ◦ دلیل تمایل به اقامت طولانی تر

         ◦ اثبات وضعیت فعلی در کانادا

         ◦ مدرک مالی مبنی بر اینکه متقاضی می تواند، هزینه های خود را در کانادا تقبل کند

       ◦ برنامه ای دارای زمان و تاریخ خروج مندرج، برای توضیح اینکه متقاضی چه زمانی کانادا را ترک خواهد کرد.

         ◦ اثبات این که اقامت فرد در کانادا موقتی خواهد بود.

چرا کمک گرفتن از افراد حرفه ای برای مهاجرت مهم است؟

مراحل درخواست برای ویزای کانادا ممکن است ساده به نظر برسد، و برخی از متقاضیان بدون کمک گرفتن از وکیل مهاجرت درخواست می دهند؛ زیرا فکر می کنند که می توانند «خودشان این کار را انجام دهند». اما در مواردی که فرم درخواست های TRV به درستی و با دقت پر نشده باشد، احتمال رد شدن درخواست بسیار بالاتر است.

شایع ترین علت رد شدن درخواست‌ های ویزا، پر نشدن صحیح فرم‌ ها می باشد. با کمک متخصصان حرفه ای مهاجرت، می توانید شانس تأیید شدن درخواست های خود را افزایش دهید.

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر