سیاست های مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰

سیاست های مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر موارد بسیاری قرار خواهد گرفت. از انتخابات ۲۰۱۹ کانادا تا برگزیت و حتی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا.

همچنین پس از روی کار آمدن دولت لیبرال و انتخاب وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی جدید کانادا، آقای مارکو مندیچینو، برنامه های جدیدی برای پذیرش مهاجران به کانادا به پارلمان ارائه خواهد شد. برای جزئیات طرح های آتی که در ۱۲ ماه آینده سیاست های مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰ را شکل خواهند داد با ما همراه باشید.

اعلام برنامه اهداف مهاجرتی کانادا ۲۰۲۰-۲۰۲۲

وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی جدید کانادا در ماه ماس ۲۰۲۰ گزارش سالانه مهاجرتی ۲۰۱۹ را به مجلس ارائه می کند تا میزان دستیابی به اهداف مهاجرت پذیری در این سال بررسی گردد.

ما در حال حاضر می دانیم که هدف مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰ : ۳۴۱۰۰۰ مهاجر و در سال ۲۰۲۱ : ۳۵۰۰۰۰ نفر است، اما همین تعداد نیز می تواند با توجه به میزان موفق بودن گزارش سال ۲۰۱۹ و برنامه های جدید دستخوش تغییر شود.

پیش بینی می شود، هدف مهاجرتی سال ۲۰۲۲ با اندکی افزایش به ۳۶۰ هزار نفر برسد.

تغییر در برنامه سوپرویزای کانادا برای والدین

همان گونه که پیش از این در سایت خوانده اید، کانادا از میانه دهه گذشته میلادی، طرحی برای به هم رساندن افراد خانواده مهاجر طراحی و اجرا کرده است. در این طرح فرد مهاجر به کانادا می تواند اسپانسر والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ خود شود تا آنها نیز بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

سوپرویزای والدین

اگر با این طرح آشنایی ندارید می توانید این مقاله را مطالعه نمایید:

اقامت کانادا از طریق خویشاوندی

انتظار می رود در ماه آوریل ۲۰۲۰، دولت سیاست انقباضی خود برای اعطای اقامت دائم کانادا به والدین مهاجران اعلام کند. این برنامه که PGP : Parents and Grandparents Program نام دارد.

سوپر ویزا کانادا

با توجه به اینکه هدف سالانه مهاجرپذیری این برنامه ۲۱۰۰۰ نفر است، در سال های اخیر درخواست ها بسیار بیشتر از این تعداد بوده و این مشکل زاست. به همین علت دولت کانادا به دنبال پروسه ای جدید برای مدیریت این مشکل در سال ۲۰۲۰ و سال های پس از آن خواهد بود.

برنامه داوطلبان مهاجران استانی  Provincial Nominee Program

پیش بینی شده که در سال ۲۰۲۰، تحت برنامه مهاجرت داوطلبان استانی، ۶۷۸۰۰ نفر شامل فرد مهاجر، همسر قانونی و افراد وابسته (فرزندان زیر ۱۸ سال) به کانادا مهاجرت کنند. این مقدار ۱۱ درصد بیشتر از رقم سال ۲۰۱۹ است.

ایالت ها و مناطق کانادا نه تنها به دنبال جذب مهاجر بیشتر، بلکه به دنبال جذب مهاجران در شهر های کوچک تر به جای کلانشهر ها هستند. برای تحقق این خواسته بسیاری از نواحی کانادا برنامه های مهاجرتی منطقه ای خود را توسعه داده اند تا بتوانند نیاز بازار کار محلی خود را بهتر تامین کنند.

از سال ۲۰۱۷ که برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک به راه افتاد، این اجازه را به استان های نووا اسکاتیا، نیوبرانزویک ، پرنس ادوارد و نیوفوندلند داد تا بتوانند برنامه های مهاجرتی اختصاصی خود را داشته باشند و سالانه ۴۰۰۰ مهاجر از این طریق به این استانها مهاجرت می کنند.

سرمایه گذاری و کارآفرینی استان نیوبرانزویک

در سال ۲۰۱۹ نیز برنامه مهاجرتی برای مناطق شمالی و حاشیه ای کانادا  Rural and Northern Immigration Pilot : RNIP طراحی و اجرایی شد که در سال ۲۰۲۰ گسترش پیدا کرده و ۱۱ جامعه محلی جدید را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

نکته قابل توجه این است که دولت فدرال به کمک این برنامه های استانی و منطقه ای تلاش خود را در توزیع بیشتر مهاجران در قسمت های مختلف انجام می دهد و سعی می کند از تمرکز مهاجران و امکانات در شهر های بزرگ جلوگیری کند.

آیا هزینه های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا می کند؟

یکی از موارد مطرح شده در نامه ابلاغی مندیچینو، حذف هزینه شهروند شدن در کاناداست. در حال حاضر هزینه ای که هر فرد بالغ برای تکمیل مدارک و هزینه های دولتی باید بپردازد، حدود ۶۳۰ دلار است.

مبلغیکه  بسیاری از فعالان اجتماعی در مورد سنگین بودن آن مخصوصا برای خانواده های مهاجرین کم درآمد، انتقاداتی را به دولت وارد کرده اند.

اینکه این مبالغ به طور کلی حذف شوند فعلا روشن نیست، ولی پیش بینی می شود با توجه به دست نگه داشتن بعضی از مهاجران واجد شرایط برای شهروندی کانادا، این مبلغ ثابت بماند و یا حتی کاهش پیدا کند.

و اگر کاهش هزینه شهروندی کانادا تحقق یابد، پیش بینی می شود که نرخ شهروند شدن مهاجران در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰% افزایش پیدا کند.

هزینه انواع ویزای کانادا

تاثیر معادلات جهانی بر سیاست های مهاجرتی کانادا

سیاست های مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰ مطمئنا از اتفاقات و رویداد های مختلفی در سطح جهان تاثیر خواهد گرفت.

علاوه بر دولت فدرال که سعی در گسترش برنامه های مهاجرتی منطقه ای دارد، دولت کبک نیز سعی در بها دادن بیشتر به سرمایه گذاری در استان کبک و همین طور داوطلبان مهاجرت با سابقه کار و تحصیل در کبک را دارد.

سایست های مهاجرتی کشور های دیگر نیز بر این برنامه ها تاثیر خواهد گذاشت.

در صورتی انگلستان موفق به خروج از اتحادیه اروپا بشود، احتمالا حزب محافظه کار حاکم برنامه ای برای جذب مهاجران سرمایه گذار و سطح بالا خواهد کرد که رقابت مهاجرتی را برای کانادا سخت می کند.

همچنین نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا نیز می تواند تاثیر گسترده ای بر سیاست های مهاجرت پذیری از طبقه مرفه این کشور بگذارد.

سیاست های مهاجرتی کانادا در سال 2020

پرزیدنت ترامپ همیشه خواستار طراحی برنامه مهاجرتی مشابه برنامه های اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا برای کشورش بوده، ولی نبود پشتوانه کافی در کنگره، از پیشرفت این طرح ها جلوگیری کرده اند.

همچنین افزایش تنش بین آمریکا و کشورهای خاورمیانه نیز می تواند بر سیاست های مهاجرت پذیری کانادا به عنوان شریک و متحد آمریکا، از این کشور ها علی الخصوص ایران تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ماه های آتی با روشن شدن دقیق تر سیاست های مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۰ اطلاع رسانی بیشتر را خدمات شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

                                                  دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Niki سه شنبه ۲۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    با سلام
    ايا در صورت داشتن مليت مضاعف ميتوان از طريق سرمايه گذاري براي مهاجرت و دريافت پاسپورت كانادا اقدام نمود؟
    با تشكر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، بله در صورت داشتن سایر شرایط برنامه، می توانید اقدام کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر