مهاجرت به بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱

کانادا بیش از ۱۰۰ برنامه مهاجرتی دارد. از آنجایی که کانادا قصد دارد طی سه سال آینده به بیش از ۱.۲ میلیون مهاجر اقامت دائم بدهد، باید این فرصت را غنیمت شمرد. انتخاب برنامه مناسب برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱ مهم به نظر می رسد. در ادامه بیشتر درمورد برنامه ای که شما را در امر رسیدن به زندگی باکیفیت در کانادا یاری میکند توضیح خواهیم داد.

استان بریتیش کلمبیا به واسطه ویژگی های زیادی از قبیل طبیعت بکر، شهرهای متنوع و سرزنده و مردم خونگرم شناخته شده است. زندگی در بریتیش کلمبیا نسبت به اکثر استان های کانادا راحت تر است. ساکنان این استان می گویند زندگی در بریتیش کلمبیا بسیار آسان تر است همچنین این استان فرصت های شغلی زیادی دارد که خود به تنهایی از ارزش بالایی در بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم دارد.

بریتیش کلمبیا فرصت های شغلی زیادی در صنعت کشاورزی، ساخت و ساز، تولید و غیره دارد. به علاوه، ساکنان بریتیش کلمبیا دستمزد مناقصه ای دریافت می کنند و از مزایای زندگی باکیفیت بهره مند هستند. برنامه های مزیتی کارمندان شامل بیمه کامل هزینه های پزشکی و دندان پزشکی است.

بریتیش کلمبیا فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا را گرد هم آورده و نرخ جرم در این ایالت بسیار پایین است به همین خاطر، مکان امنی برای کار و زندگی است. ما شما را با روشهای مهاجرت به بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱ آشنا میکنیم، شما هم میتوانید از مزایای این ایالت بهره ببرید.

همچنین با کلیک روی لینک و پر کردن فرم، با یکی از مشاوران مجرب ما در امر مهاجرت ارتباط بگیرید.

ارتباط با مشاوران دفتر وکالت اپلو 

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرت آنلاین است که کار مدیریت سه برنامه مهاجرت دولتی برای کارمندان مهاجر و گرفتن اقامت دائم کانادا را بر عهده دارد. سه برنامه تحت نظر اکسپرس اینتری عبارتند از:

  1. برنامه فدرال نیروهای متخصص
  2. برنامه تجارت حرفه ای فدرال
  3. کلاس تجربه کانادایی

اگر می خواهید هرچه زودتر به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید، اکسپرس اینتری روش مناسبی است چون ظرف شش ماه تمام کارهای مهاجرت انجام میشود.

 تقریبا همه میتوانند از این راه به کانادا مهاجرت کند، به همین دلیل، اکسپرس اینتری یکی از اصلی ترین راههای جذب و ورود مهاجر است. اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۱، ۱۰۵,۵۰۰ دعوتنامه برای اقامت ارسال کرده است.

ساز و کار سیستم اکسپرس اینتری

ابتدا باید ثابت کنید شرایط لازم برای ورود به اکسپرس اینتری را دارید. سپس باید پروفایل آنلاین بسازید. پروفایل باید ظرف ۹۰ روز تکمیل و ارائه شود. شرایط ایجاد پروفایل آنلاین بدین صورت است:

بعد از تکمیل مراحل بالا، پرونده شما در کنار سایر متقاضیان قرار میگیرد و رتبه و امتیاز شما در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) مشخص خواهد شد. این امتیاز، دریافت یا عدم دریافت دعوتنامه را تعیین میکند. 

شما با دریافت دعوتنامه، فرصت تقاضا برای اقامت دائم را به دست می آورید. امتیاز مناسب برای تایید صلاحیت در هر قرعه کشی متفاوت است. اما اگر قرعه به نام شما نیفتد، تا یک سال در نوبت باقی می مانید و شانس شما برای تایید صلاحیت در قرعه کشی بعد بالا می رود.

سیستم جامع رتبه بندی (CRS)

سیستم جامع رتبه بندی یک سیستم امتیاز محور است که از آن برای ارزیابی و امتیاز دادن به تقاضا نامه های اکسپرس اینتری استفاده میشود. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، رتبه بهتری در  قرعه کشی به دست می آورید که در نهایت شانس شما برای دریافت دعوتنامه را بالا میبرد.

بالاترین امتیازی که میتوانید به دست آورید معادل ۱۲۰۰ است. بعد از ارائه پروفایل، روشهای زیادی برای بهتر کردن امتیاز CRS وجود دارد. از جمله:

هزینه اکسپرس اینتری

هزینه اکسپرس اینتری

هزینه

به دلار کانادا

هزینه پردازش ۸۲۵ و هزینه حق اقامت دائم  $۵۰۰است.

$۱,۳۲۵

هزینه تقاضانامه بدون هزینه حق اقامت دائم

$۸۲۵

هزینه پردازش امور همسر یا شریک زندگی $۸۲۵ و هزینه حق اقامت دائم  $۵۰۰ است.

$۱,۳۲۵

هزینه تقاضانامه همسر یا شریک زندگی بدون هزینه حق اقامت دائم

$۸۲۵

به علاوه فرزند مستقل

هر بچه $۲۲۵

برنامه گزینش ایالتی یا PNP

برنامه گزینش ایالتی (PNP) یک برنامه عالی دیگر برای مهاجرت به کانادا است. برنامه گزینش ایالتی (PNP) توافق نامه ای است که از طرف استان های بومی برای انتخاب مهاجران شایسته اقتصادی که قصد کار و اقامت در یک استان خاص (به طور مثال بریتیش کلمبیا) را دارند تعبیه شده است. 

مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق PNP

بهتر است ایالتی را انتخاب کنید که بیشتر از همه خواهان مهارت شما است. هرچه تقاضا برای این مهارت بیشتر باشد، نرخ موفقیت در گزینش بالاتر میرود. در جدول زیر، به چند شغل که تقاضا برای آن در بریتیش کلمبیا بالاست، اشاره شده است:
 

فهرست مشاغل

کد NOC

شغل منتخب

۱۴۳۴

بانکداری، بیمه و سایر امور مالی

۱۵۱۳

پستچی، پیک و ویزیتور

۳۴۱۳

کمک پرستار، کمک بهیار و دستیار خدمات بیمار  

۳۴۱۱

دستیار دندان­پزشک

۴۴۱۱

پرستار کودک

۴۴۱۳

کمک معلم دبستان و راهنمایی

۶۴۱۱

نماینده فروش- فروش عمده (غیر تخصصی)

۶۵۶۲

متخصص زیبایی، برقکار و مشاغل مرتبط

۵۲۲۴

متخصص صدا و سیما

۲۱۷۱

مشاور و تحلیلگر سیستم اطلاعات

در وهله اول، تقاضانامه باید به تایید ایالت برسد که چهار تا ۹ هفته طول میکشد. در مرحله بعد، باید تایید پزشکی، امنیتی و پلیسی را دریافت کنید. این فرایند، بسته به متقاضی، شش تا هشت ماه زمان میبرد.

بعد از اینکه توسط ایالت بریتیش کلمبیا تایید شدید، باید قبل از مهاجرت به کانادا ویزای شغلی بگیرید. استان در پیشبرد این فرایند به شما کمک میکند.

تقاضا برای PNP

۱_ تقاضانامه مستقیم
 
این تقاضانامه مستقیما به استان بریتیش کلمبیا فرستاده میشود. باید تقاضانامه را در قالب ایمیل یا با پست ارسال کنید. دریافت نتایج بین ۱۵ تا ۱۹ ماه طول میکشد.
 
۲_تقاضانامه اکسپرس اینتری
 
اگر از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید، باز هم دو گزینه دارید.
 
۱. اظهار علاقه مندی
 
یعنی در پروفایل اکسپرس اینتری اعلام میکنید که مایل به مهاجرت به بریتیش کلمبیا هستید. اگر تجربه و مهارت کافی در اختیار داشته باشید، ایالت بریتیش کلمبیا شما را انتخاب میکند.
 
۲. تقاضا از طریق جریان اکسپرس اینتری گزینش ایالتی
 
مزیت این روش، مدت زمان کوتاه آن است که شش تا هشت ماه طول میکشد. به علاوه، شانس دریافت دعوتنامه بالا میرود.

PNP و اکسپرس اینتری

اگر از طریق اکسپرس اینتری اپلای کنید، با دریافت گزینش ایالتی تا ۶۰۰ امتیاز به CRS اضافه میشود. یادتان باشد حداکثر امتیازی که میتوانید دریافت کنید ۱۲۰۰ است و در اکثر موارد، امتیاز CRS برنامه گزینش ایالتی پایینتر از قرعه اکسپرس اینتری است. این یعنی اگر گزینش شوید، دریافت دعوتنامه بسیار محتمل خواهد بود.
                                       دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صبوری شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    من مدرک آرایشگری دارم پروانه کسب بیش از ده سال سنم نزدیک ۴۸ سال است چطور میتونم به کانادا هر استانی که بشه برم و اقامت خودم وشوهرم رو بگیرم فرزند هم نداریم و پولی رو هم که باید در حساب بانکی باشه رو داریم فقط مشکل سنی هست لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر صبوری جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    من مدرک آرایشگری دارم پروانه کسب بیش از ده سال سنم نزدیک ۴۸ سال است چطور میتونم به کانادا هر استانی که بشه برم و اقامت خودم وشوهرم رو بگیرم فرزند هم نداریم و پولی رو هم که باید در حساب بانکی باشه رو داریم فقط مشکل سنی هست لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر صبوری شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    من مدرک آرایشگری دارم پروانه کسب بیش از ده سال سنم نزدیک ۴۸ سال است چطور میتونم به کانادا هر استانی که بشه برم و اقامت خودم وشوهرم رو بگیرم فرزند هم نداریم و پولی رو هم که باید در حساب بانکی باشه رو داریم فقط مشکل سنی هست لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر صبوری شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    من مدرک آرایشگری دارم پروانه کسب بیش از ده سال سنم نزدیک ۴۸ سال است چطور میتونم به کانادا هر استانی که بشه برم و اقامت خودم و همسرم رو بگیرم فرزند هم نداریم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر