همه چیز درباره ی مجوز کار موقت در کانادا (کامل)

هر ساله، بیش از ۳۰۰ هزار نیروی کار خارجی با داشتن مجوز کار موقت در کانادا و یا ویزای کار کانادا در این کش حضور پیدا می کنند. جهت کارکردن به صورت موقت در کانادا، اغلب نیروهای کار خارجی به داشتن یک مجوز کاری نیاز دارند.


معمولا، قبل از اینکه یک نیروی کار خارجی بتواند مجوز کاری موقت را از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) دریافت کند به پیشنهاد کاری یک کارفرمای کانادایی نیاز دارد.

مراحل دریافت مجوز کار موقت در کانادا

این فرایند چندین مرحله دارد. بسته به کشوری که نیروی کار تابعیت آن را دارد، ممکن است برای ورود به کانادا به یک ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) نیز نیاز داشته باشد.

📍  قدم اول

کارفرما در صورت نیاز، باید برای دریافت LMIA یا ((بررسی تاثیر بر روی بازار نیروی کار)) درخواست دهد.

📍  قدم دوم

کارفرما پیشنهاد کاری را اعلام می کند.

📍  قدم سوم

نیروی کار خارجی برای مجوز کاری درخواست می دهد.

📍  قدم چهارم

مجوز کار موقت در کانادا داده می شود.

حتما بخوانید

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ برای  آشنایی با ۸ روش تضمینی مهاجرت به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا

ویزای موقت کار کانادا

 limia چیست؟

کارفرما در صورت نیاز، باید برای دریافت LMIA درخواست دهد.

 قبل از اینکه اجازه کار در کانادا داده شود، کارفرمای کانادایی که قصد استخدام یک نیروی کار خارجی را دارد نیاز به درخواست و دریافت یک LMIA مثبت از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) داشته باشد.

اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا تنها در صورتی اجازه این کار را صادر می کند که هیچ فرد کانادایی یا دارنده اقامت دائم کانادا برای انجام این کار وجود نداشته باشد.

در چه صورت نیاز به دریافت  LMIA ندارید؟

مجوز کار موقت در کانادا در موقعیت های محدودی که در پایین گفته شده اند می توانند توسط مراجع مهاجرتی کانادا بدون نیاز به LMIA به افراد اعطا شوند:

☑  توافق های بین المللی مانند توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA).

☑ به دلیل مزایای قابل توجه اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی که فعالیت شغلی برای کاناداییان به ارمغان می آورد.

☑ بر اساس توافقات دو جانبه ای که کانادا، استان ها و یا مناطق تحت سلطه آن با دیگر کشور ها بسته اند. از این موارد می توان به برنامه های تبادل جوانان و معلمان اشاره کرد.

☑ اجازه ای که به دانشجویان بین المللی و در حال تحصیل در کانادا داده می شود تا بتوانند شرایط مورد نیاز برای تحصیلات اکادمیک خود را تکمیل کنند. این موارد همان دوره های کار آموزی برای شغل ها می باشند که دانش آموزان برای مدتی در شغل مورد نظر تحت نظارت کار می کنند تا آن حرفه را فرا گیرند.

☑ دادن اجازه کار به همسران یا شریکان با حقوق مشترک و همچنین دارندگان ویزای تحصیلی کانادا کارهایی که مقاصدی خیر یا مذهبی دارند.

☑ برای استقبال از اشخاص خاصی که دلیلی غیر از موارد بالا دارند. مانند پناهجویانی که نیاز به حمایت دارند.

 اعلام پیشنهاد کاری کارفرما

هنگامی که  LMIA اعطا شد، کارفرمای کانادایی می تواند یک پیشنهاد کاری موقت را به نیروی ها کار خارجی ارائه دهد. کارفرما باید یک کپی از LMIA مثبت و یک نامه پیشنهاد کاری را به همراه جزئیات برای نیروی کار خارجی بفرستد.

درخواست نیروی کار خارجی برای دریافت مجوز کار موقت

نیروی کار خارجی برای مجوز کاری درخواست می دهد.به وسیله این مدارک، نیروی کار خارجی می تواند مجوز کاری موقت را از اداره استخدام و توسعه انسانی کانادا درخواست کند.

در صورتی که کارفرمای کانادایی تمایل به استخدام نیروی کار خارجی در استان کبک را دارد، احتمال دارد نیروی کار خارجی برای دریافت مجوز کاری موقت در کبک نیاز به دریافت گواهینامه پذیرش کبک یا CAQ نیز باشد.

چندین حرفه وجود دارند که در استان کبک تسهیل شده و فرایند آن ها کوتاه شده می باشد. برای استخدام نیروی کار خارجی و موقت مرتبط با این حرفه ها در استان کبک، نیاز نیست کارفرمایان به عنوان بخشی از درخواست خود برای استخدام نیروی خارجی، جهت استخدام نیروی محلی تلاش کنند.

 اعطای مجوز کار موقت

مجوز کار داده می شود.در هنگام ورود نیروی کار خارجی به کانادا افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) از او مجوز کاری موقت در کانادا را درخواست می کند.

حتما بخوانید

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید. برای آشنایی با انواع ویزای کانادا جهت اقامت دائم بر روی دکمه زیر کلیک کنید

انواع ویزای کانادا

اجازه کار در کانادا

آیا با مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا هستید؟ آیا می دانید کانادا نیاز به چه مشاغلی دارد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه کنید.

مشاغل مورد نیاز کانادا

در صورت تغییر شغل آیا به یک مجوز کار جدید نیاز است؟

تقریبا در تمامی موارد، افراد دارای پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی باید برای کار کردن در کانادا یک مجوز کاری موقت بدست آورند.

مجوز کار موقت در کانادا می تواند برای مدت های متفاوت مثلا از چند روز تا چند سال به افراد اعطا شود. در اغلب موارد، فرایند درخواست برای اجازه کار دو مرحله ای می باشد.

ابتدا، کارفرمای کانادایی باید یک مجوز دولتی را جهت استخدام افراد خارج از کانادا دریافت کند. پس از اینکه مجوز داده شد، نیروی کار مورد نظر باید برای مجوز کاری خود درخواست داده و آن را دریافت کند.

مجوز کاری داده شده برای یک شغل در کانادا مختص آن شغل خواهد بود. بنابراین، نیروی کار تنها در زمینه مشخص شده در مجوز کاری برای کارفرمای خود فعالیت خواهد کرد.

در صورتی که نیروی کار یک موقعیت استخدامی دیگر پیدا کند و اقامت دائم کانادا را نیز نداشته باشد، باید قبل از انجام آن شغل برای یک مجوز کاری جدید درخواست داده و آن را دریافت کند.

روش های متعددی برای به دست آوردن یک مجوز کاری وجود دارد. بسته به ملیت، حرفه و کار مورد نظر فرد در کانادا ممکن است احتمالاتی برای تسریع فرایند مذکور وجود داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت به کانادا از طریق  کار و آشنایی با مدارک لازم جهت مهاجرت کاری به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

 آیا شما یک کارفرمای کانادایی و خواهان مجوز کار برای نیروی های جدید خود هستید؟

خدمات مجوز کار موسسه ایران اپلو می تواند تمامی موارد فرایند مجوز کاری را هم برای کارفرمایان کانادایی و هم نیرو های کار خارجی انجام دهد.

لازم به ذکر است، مجوز کار موقت در کانادا برای نیروهای کار خارجی می باشد که قصد کار کردن در کانادا به مدت محدودی را دارند.

نیرو های کار خارجی باید برای داشتن شغل و زندگی دائم در کانادا تحت فرایند مهاجرت به کانادا قرار گیرند. با این حال، داشتن یک مجوز کاری موقت می تواند پله ای برای رسیدن به اقامت دائم کانادا باشد.

ممکن است نیروی کار خارجی پس از گرفتن مجوز کار موقت در کانادا ، از طریق برنامه های تجربه کانادایی (CEC)، نیروی کار ماهر، یا یکی از برنامه های منتخب استانی واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا (اقامت دائم) شود.

 حقایق پایه درباره کار در کانادا

اجازه موقت کار در کانادا

در مقاصد مهاجرتی کانادا، کار به عنوان فعالیتی تعریف می شود که برای مزد انجام شده و به طور مستقیم با فعالیت های نیروی کار کانادایی یا دارندگان اقامت دائم کانادا رقابت می کند.

مراجع مهاجرتی کانادا برای تعداد کمی از فعالیت های مرتبط با کار در کانادا مجوز کاری را از فرد درخواست می کنند. معمولا داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای کانادایی پیش شرط دریافت مجوز کار موقت در کانادا می باشد.

در برخی موارد، قوانین مهاجرتی آمریکا اجازه دریافت مجوز های کاری آزاد را که مختص به پیشنهاد کارفرمایان نمی باشند نیز به افراد اعطا می کنند. مجوز های کاری همیشه به طور طبیعی موقت می باشند اما می توانند از داخل کانادا تمدید شوند.

معمولا، مجوز های کار تنها در صورتی توسط مراجع مهاجرتی کانادا صادر می شوند که یک نامهLMIA  مثبت از اداره استخدام و توسعه انسانی کانادا در حمایت از آن مجوز کار موقت در کانادا صادر شود. این نامه باید بیانگر این باشد که انجام استخدام مورد نظر تاثیری منفی بر روی نیروی کانادا نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مجوز کار موقت در کانادا با موسسه حقوقی اپلو تماس بگیرید.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شیما دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    هزینه زندگی معمولی در کانادا ماهیانه چقدر است؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      وزنه ی زندگی بستگی به تعداد افراد خانواده دارد. برای اجاره ی خانه در تورنتو به طور متوسط ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا در نظر گرفته می شود . هزینه ی خورد و خوراک و وسایل نقلیه عمومی و ... نیز به طور متوسط بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می باشد . البته این هزینه نسبت به تعداد افراد در خانواده و ... متفاوت است.

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    فرزندان تا چه سنی می توانند تحت پوشش والدین اقدام نمایند؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      فرزندان تا ۱۸ سالگی که هنوز به مدرسه می روند و دیپلم نگرفته اند و حضانت آن ها به عهده ی فردی دیگر است می توانند اقدام کنند. پس اگر برای این کودکان اقدام کنیم برای والدین نیز به تبع فرزندان ویزا صادر می شود تا مسئول حضانت ان فرزندان باشند. البته می شود فرد دیگری در کانادا یا موسسه هایی در کانادا حضانت آن کودک را به عهده بگیرد.

  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    دفتر برای پیدا کردن خانه و کسب و کار در کانادا کمک و یا حمایت می کند؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      با آمدن کارت اقامت بعد از اینکه فرد وارد کشور کانادا شد و کارت اقامت به ادرسی که معرفی میکنند رسید ، کار دفتر ما با فرد تمام می شود. ولی این به عنوان اینکه موکلین دفتر ما بودند ما تمام اطلاعاتی که افراد برای اجاره کردن کار پیدا کردن و اطلاع حساب های بانکی را در اختیارشان می گذاریم . ولی وظیفه و حمایت خیلی جدی برای پیدا کردن کار و ... انجام نمی شود . البته سازمان هایی هستند که به مستقر شدن فرد کمک می کند. مانند univercity settelment اطلاعات و کلاس های رایگان(زبان ، شغل یابی، نحوه گرفتن وام و ..) را در اختیار افراد قرار می دهند.

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    فاصله زمانی بین انگشت نگاری تا جواب ویزا چند روز است؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      تایم مشخص و قطعی ندارد و شده زیر یک ماه هم بیاید جواب ویزا بعد از انگشت گذاری و سابمیت شدن . در بعضی موارد هم شده که بعد از چند ماه هنوز نیامده . پس صد در صد نمیشود پاسخ داد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر