بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان در سال ۲۰۲۱

کانادا شرایط شغلی و کاری مناسبی برای حرفه های گوناگون فراهم میکند. در این مقاله می خواهیم بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را معرفی کنیم. به نظر شما کدام ایالت های کانادا برای مهاجرت مناسبند؟اینکه چرا سراسر مردم از تمام نقاط جهان مایل به مهاجرت به کانادا هستند دلایل مختلفی دارد. در ادامه مطلب، بهترین شهرهای کانادا معرفی خواهند شد.

مهاجر پذیر بودن کانادا

کانادا در مجموع یکی از مهاجر پذیرترین کشور های دنیاست. بافت جمعیتی این کشور نشان دهنده این مساله میباشد به طوری که ۵/۱ جمعیت این کشور را افرادی تشکیل میدهند که در خارج از کانادا زاده شده اند. به تازگی این کشور از نظر استاندارد های زندگی نیز جزو یکی از بهترین کشور های دنیا طبقه بندی شده است .

شهر های کانادا برای مهاجرت

اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است درباره بهترین شهرهای کانادا که میتوان به آن ها مهاجرت کرد  یا با ویزای توریستی کانادا از آنها دیدن کرد، بشناسید. در این نوشتار سعی شده است تا بافت اجتماعی وضعیت اقتتصادی و شغلی و موقعیت فرهنگی هر شهر به تفصیل توضیح داده شود.
مهم نیست که چگونه و از کجا میخواهید به کانادا مهاجرت کنید چرا که در این نوشتار درباره راه های مختلف انتقال خانه و شغل به کانادا نیز صحبت شده است.

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

همزمان با تصمیم به مهاجرت به کانادا شما احتمالا یکی از شهرهای کانادارا برای مهاجرت در ذهن خود دارید و یا ممکن است هنوز در مورد مقصد نهایی خود مردد باشید. بسیاری از مهاجران بر اساس عوامل مختلفی مانند آشنا و یا فامیلی که در آن نزدیکی زندگی میکند و یا شرایط اقتصادی و فرهنگی آن شهر محل آینده زندگی خود را مشخص میکنند.

شهر های کانادا

کانادا شهر ها و ایالت های مختلف با شرایط زندگی متفاوتی دارد و بهتر است شما قبل از مهاحرت به کانادا در مورد این مناطق اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین مکان ممکن را برای زندگی انتخاب کنید. مجله moneysense در سال ۲۰۱۳ لیستی از شهرهای کانادا که مناسب برای مهاجران خارجی مناسب  هستند را منتشر کرده است و در آن به مسائل مختلفی مانند نرخ بیکاری، رشد جمعیت، میزان جرم و خشونت، نرخ املاک، هزینه های حمل و نقل، آب و هوا، درصد و مهاجران آن شهر و میانگین درآمد در آن شهر ها پرداخته است.

در مجموع میتوان گفت بهترین ایالت های زندگی برای مهاجران در کانادا ایالت های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و اونتاریو میباشند.

اوتاوا، ایالت انتاریو

یکی ازمهمترین شهرهای کانادا اوتاوا می باشد.هر ساله تعداد زیادی از مهاجران در این شهر اسکان میکنند. اوتاوا از نظر وسعت شهری نه خیلی بزرگ و نه کوچک میباشد و فضای شهری سر سبزی دارد. در این شهر پارک های زیادی وجود دارد. هم چنین سامانه های کمک دهنده ای مانند OSICO و LINK در این شهر طراحی شده است که به مهاجران جدید کمک زیادی میکند تا زندگی جدید خود را شروع کنند.

فرصت های شغلی در اوتاوا

بسیاری از مهاجران البته این شهر را به خاطر فرصت های شغلی خارق العاده، و اینکه زبان اصلی این شهر انگلیسی است انتخاب میکنند. آب و هوای اوتاوا با اینکه معمولا آفتابی است اما زمستان های سرد و برفی دارد و هم چنین و بهار و پاییز نیست تغییرات هوا ناگهانی و متناوب است.

کیفیت زندگی در اوتاوا

این شهر از نظر رتبه بندی چهاردهمین شهر دنیا و دومین شهر در قاره آمریکا قرار دارد. . میتوان گفت بهترین شهر کانادا برای زندگی میباشد. در این رتبه بندی مسائلی مانند نرخ بیکاری، رشد جمعیت و نرخ جرم و خشونت اعمال شده است.

نرخ در آمد در اوتاوا

نرخ در آمد ها نیز در این شهر نسبت به سایر شهر را بهتر است طوری که میانگین درآمدی در کانادا سالانه ۸۱۰۰۰ دلار میباشد اما در این شهر مهاجران میتوانند به طور میانگین ۸۹۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند. تنها نکته منفی این شهر نرخ بالای اجاره خانه میباشد که آن هم در مقایسه با بزرگترین شهرهای کانادا کمتر است.

کیفیت زندگی در آنتاریو

 گاتینیو، ایالت کبک

کبک با ۸.۲ میلیون جمعیت یکی از بزرگترین ایالت های کانادا میباشد. شهر گاتینیو در غرب ایالت کبک چهارمین شهر بزرگ این ایالت میباشد. از آن جا که این شهر بسیار نزدیک به اوتاوا میباشد ولی از نظر هزینه های زندگی خیلی ارزان تر از اوتاوا است بسیاری از مردم این شهر در اوتاوا کار میکنند. مهاجرانی که به این شهر مهاجرت میکنند میتوانند با زبان و فرهنگ فرانسوی آشنا شوند و هم چنین کسانی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند در این شهر فرصت های شغلی خیلی خوبی در انتظارشان است.

گاتینیو ایالت کبک

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است با گرانتریین شهر های کانادا آشنا شوید. هزینه های زندگی در این شهر ها بسیار بالاست. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

گرانترین شهر های کانادا

واترلو، ایالت انتاریو

از کوچکترین شهرهای کانادا می توان به واترلو در ایالت انتاریو اشاره کرد . اما مهاجران تازه در انتخاب مکان زندگی و نوع خانه خود میتوانند با اختیار عمل بیشتری وارد شوند. هم چنین این شهر علاوه بر این که یک شهر غنی از نظر اهمیت فرهنگ و هنر میباشد دانشگاه ها و مدارس با سطح آموزشی خیلی خوبی نیز دارد.

واترلو

بروسار، ایالت کبک

این شهر یکی از شهر هایی است که درآمد بالایی دارد. هم چنین از نظر میزان جرم و جنایت یکی از پایین ترین نرخ ها را در کانادا دارد. زبان رسمی در این شهر فرانسوی است اما جوامع کوچکی از مهاجران نیز وجود دارند که به زبان های دیگری مانند چینی، اسپانیایی و فارسی نیز صحبت میکنند. یکی از ویژگی های این شهر جمعیت بالای مهاجران آ« است به طوری که ۳۶ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل میدهند.

بروسار ایالت کبک

دلتا، ایالت بریتیش کلمبیا

این شهر جمعیت بالایی از مهاجران آسیای شرقی خصوصا چینی را داراست. افرادی که میخواهند زندگی در محله های آرام و خلوت همراه با طبیعت زیبا و آب و هوای خوب را تجربه کنند این شهر یکی از بهترین انتخاب ها میباشد.

دلتا ایالت بریتیش کلمبیا

 سانیج، ایالت بریتیش کلمبیا

این شهر یکی از زیبا ترین شهرهای کانادا برای زندگی میباشد و امکانات تفریح و سرگرمی در آن فراوان است. مهاجران معمولا این شهر را به خاطر کیفیت بالای زندگی انتخاب میکنند. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که هزینه های زندگی در این شهر بالا میباشد.

سانیج ایالت بریتیش کلمبیا از بهترین شهر های کانادا

برلینگتون، ایالت انتاریو

با این که بورلینگتون یک شهر صنعتی میباشد این شهر دارای نما های بسیار زیبا و پارک های باورنکردنی میباشد که خانه های این شهر را به آرامش بخش ترین مکان ها برای زندگی تبدیل کرده است. علاوه بر این بورلینگتون از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

برلینگتون آنتاریو

اگر می خواهید به کانادا سفر کنید و از زیباترین جاذبه های توریستی تفریحی این کشور دید کنید بر روی دکمه زیر کلیک نمایید

جاذبه های گردشگری کانادا

 رجینا، ایالت ساسکاچوان

رجینا یکی از شهرهای کانادا است که وضعیت نظام سلامت آن سراسر کانادا زبان زد است. هم چنین علاوه بر قیمت پایین خانه ها حمل و نقل عمومی به قدری در این شهر خوب است که بیشترین فاصه ها را میتوانید تنها در ۲۰ دقیقه بروید. آب و هوای رجینا سرد و خشک میباشد.

رجینا ایالت ساسکاچوان

 سنت آلبرتا، ایالت آلبرتا

این شهر یکی از بکر ترین مناطق طبیعی و هم چنین پاک ترین هوا را در سراسر کانادا دارد. نرخ پایین جرم و جنایت این شهر را به یکی از مقاصد مهاجران تبدیل کرده است. هم چنین میانگین درآمدی و میانگین قیمت خانه ها نیز در سنت آلبرتا خیلی مناسب است. اگر فردی هستید که عاشق مسافت های طولانی دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی در طبیعت هستید سنت آلبرتا باید حتما جزو انتخاب های شما باشد. هم چنین این شهر یکی از بهترین شهرهای کانادا از نظر وضعیت نظام سلامت میباشد.

آلبرتا بهترین شهر کانادا

گوئلف، ایالت انتاریو

در گوئلف پیدا کردن کار بسیار راحت است. این شهر با جمعیت ۱۲۰۰۰۰ نفر یکی از شهر های کوچک ایالت اونتاریو محسوب میشود. اما با این حال این شهر از نظر کیفیت زندگی یکی از بهترین شهر های کانادا میباشد. آب و هوای این شهر در زمستان ها سرد و تابستان ها گرم میباشد و هم چنین بارش های سنگین برف و باران هر ساله در این شهر حضور دارد.

گوئلف ایالت آنتاریو

ادمونتون، ایالت آلبرتا

این شهر دومین شهر بزرگ ایالت آلبرتا محصوب میشود و جامعه مهاجر اروپایی که ۲۶ درصد جمعیت این شهر را تشکیل میدهند بزرگترین گروه مهاجران به این شهر میباشند. هم چنین این شهر بزرگترین دانشگاه های کانادا را دارد و از این نظر میتوان گفت جمعیت دانشجویی این شهر نیز نسبتا بالاست.

ادمونتون آلبرتا

کلگری،ایالت آلبرتا

در میان تمام شهر های ایالت آلبرتا کالگاری بهترین شهر ممکن برای مهاجرت میباشد. نرخ جرم و جنایت، نرخ بیکاری و امنیت در بهترین سطح خود قرار دارند. این شهر از نظر معماری یکی از شاهکار های جهان محسوب میشود چرا که در مناطق مختلف این شهر بافت ساختمان ها و رستوران های فرهنگ های مختلف مانند رستوران های چینی، عربی و آسیایی فراوان اند. آب و هوای این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی میباشد و از نظر قیمت خانه نیز کالگاری یکی از شهر های مناسب از نظر قیمت خانه میباشد.

کلگری ایالت آلبرتا

علل مهاجرت به کشور کانادا

کانادا از نظر زندگی دومین کشور دنیا است. رتبه اول در اختیار آلمان قرار دارد. کانادا از نظر کیفیت زندگی رتبه اول را در دنیا دارد و از نظر حقوق شهروندی نیز رتبه دوم جهان را دارد.

۱. امنیت شهرهای کانادا

امنیت همیشه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب محل زندگی بوده است کانادا یکی از بزرگترین کشور های جهان از نظر مساحت محسوب میشود و حدودا ۲۰ درصد جمعیت آن را نیز افراد خارجی تشکیل میدهند. با این وجود سطح جرم و جنایت در این کشور در سطح قبلی خود پایین باقی مانده است و تا به حال این کشور هیچ گاه مورد حمله تروریستی قرار نگرفته است.

۲.ثبات سیاسی کانادا

این کشور ۱۱ امین اقتصاد دنیا را داراست و از نظر اقتصادی از ثبات خوبی برخوردار است. هم چنین کانادا از نظر سیاسی نیز ثبات خوبی دارد. سیستم سیاسی کانادا دموکراسی پارلمانی میباشد و از نظر اقتصادی ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد. طبق بررسی های بین المللی این کشور از نظر سیاسی ۸۴ درصد ثبات داشته است و کارآمدی دولت آن نیز ۹۶ درصد بوده است.

۳. توان اقتصادی مردم کشور کانادا

طبق بررسی های انجام شده این کشور از نظر اقتصادی نسبت به آمریکا کشور ارزان تری برای زندگی محسوب میشود. البته شهر های گرانی در کانادا نیز هستند اما در مجموع هزینه هایی مانند حمل و نقل و تهیه خانه در کانادا خیلی بالا نیست.

۴.بازار شغلی شهرهای کانادا

بازار شغلی در این کشور مانند بقیه کشور های توسعه یافته در سطح خوبی است و حرفه های مختلف به راحتی میتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. اقتصاد کانادا در ۴ شهر اصلی این کشور یعنی ونکوور، تورنتو، کالگاری و مونترال متمرکز شده است. نرخ بیکاری در این کشور حتی در شهر های کوچک تر نیز در سطح پایینی باقی مانده است. برای داشتن درآمد خوب در این کشور باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و هم چنین اگر دوزبانه باشید و به زبان فرانسه نیز مسلط باشید بازار کار خوبی در کانادا در انتظار شما خواهد بود.

۵. وضعیت اجتماعی شهر های کانادا

در مورد وضعیت اجتماعی مسائلی مانند وضعیت خانواده ها، وضعیت فرزندان نرخ سینما رفتن مردم وضعیت هنر و موزه ها و.. مورد مطالعه قرار میگیرد. از این نظر بهترین شهر برای زندگی شهر کبک مرکز ایالت کبک کانادا میباشد و پس از آن شهر هایی مانند مونترال، ونکوور و تورنتو در رتبه های بعدی میباشند.

۶. وضعیت سلامت در کانادا

سیستم سلامت در کانادا به این صورت طراحی شده است که اکثر هزینه های سلامت در آن برای شهروندان و افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند رایگان میباشد. در صورتی که برای مسائل اورژانسی به بیمارستانی در کانادا مراجعه کنید هزینه های درمان کاملا رایگان میباشد. و در غیر این صورت بیمه ای که شما تحت پوشش آن هستید تمام هزینه های لازم را پرداخت خواهد کرد. از طرفی تمامی کارفرمایان موظفند در صورت استخدام فردی کارمند خود را تحت پوشش بیمه در آورند.

۷. نظام مدرسه کشور کانادا

بر اساس مطالعات بین المللی انجام شده کانادا یکی از کشور های پیشرو در نظام آموزشی میباشد. تحصیل در این کشور برای تمامی افراد کاملا رایگان میباشد و دانش آموزانی که به این کشور مهاجرت میکنند بدون توجه به سابقه فرهنگی و اقتصادی خود میتوانند از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند. هم چنین در کانادا بهترین کمک هزینه های ویزای تحصیلی کانادا  و بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

نقشه کانادا

نقشه ی اقلیمی کانادا

نقشه کانادا تورنتو

نقشه کانادا روی کره زمین

نقشه کانادا روی کره زمین

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دفتر وکالت اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام داداش ویزا توریستی باز شده؟ما کسی رو تو کانادا نداریم میخواستیم توریستی بریم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      بله باز شده

  • تصویر کاربر نرگس جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    قصد مهاجرت به کانادا با ویزای تحصیلی دارم.کدام شهر از نظر مخارج وکیفیت زندگی بهتر است؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      بسته به ایالت ها متفاوت هست

  • تصویر کاربر آرزو شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام،اخذ ویزا جهت دخترم که 10سالهو محصل هست و همسرم که مدرک خیاطی و مدرک آرایشگری دارد به چه صورت میباشد
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی راتکمیل نمایید

  • تصویر کاربر سعید شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و کارشناسی ارشد علوم سیاسی
    تهیه کننده و برنامه سازی تلویزیون با ۱۶ سال سابقه دارم البته دارای گواهینامه پایه یک هم به مدت ۲۰ سال هستم😂
    ۴۱ ساله ، متاهل و دارای یک فرزند هستم
    آیا امکان مهاجرت برای من وجود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید‌.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. برای دریافت مشاوره رایگان وارد وبسایت شوید و فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر رونا یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    با سلام من برای پسرم ۲۳ سال دارد بهترین وسریعترین حالت ممکن برای گرفتن ویزا چه راهی است خواهرش با امکانات بسیار خوب سیتیزن مونترال است ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. لطفا در وبسایت، فرم ارزیابی مهاجرت را با مشخصات ایشان پر کنید تا شرایط را بررسی کنیم و با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر الاهه سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    سلام
    من یه مقایسه دقیق بین ایالت ها و استان ها میخوام تا بتونم انتخاب کنم، دوتا بچه ۱۳ و ۱۶ ساله دارم. یه سایتی یا شخصی معرفی کنین که بتونن کمکم کنن، خیلی ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. معمولا ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی انتخاب می کنند. با توجه به سطح علمی بسیار بالای مراکز آموزشی کانادا، کیفیت آموزش در تمامی شهرهای کانادا یکسان است. می توانید با دفتر تهران تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان سوالات شما را پاسخ گو باشند.

  • تصویر کاربر shiva شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    با سلام
    میخواستم بپرسم کانادا کدوم شهرش بیشتر حالت سنتر داره؟ و کدم شهراش مغازه های جواهر بیشتری داره؟ و آیا جواهر فروشیاش در شهرهای بزرگ در یکجا متمرکز هستن یا نه؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، در تمامي قسمت ها و شهرهاي بزرگ، انواع مغازه ها و فروشگاه ها وجود دارد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر