اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج ۲۰۲۱

آیا با قوانین مهاجرت به کانادا آشنا هستید؟ آیا با قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنایی دارید؟پس ازدریافت ویزای ازدواج کانادا، شما نیز ملیت کانادایی خواهید داشت یکی از حقوق اصلی و مهمی که تمامی شهروندان کانادایی می توانند از آن استفاده کنند این است که حق این را دارند که اعضای نزدیک از خانواده خود را نیز تبدیل به یک شهروند این کشور کنند. حتی همسر ها!

با این حال حق شهروندی به صورت خودکار پس از ازدواج با یک فرد کانادایی به وی منتقل نمی شود. بلکه این اتفاق در یک پروسه رقم می خورد که آغاز آن با مهاجرت، اقامت دائم و در نهایت حق شهروندی خواهد بود.

شرایط اسپانسر کیس ازدواج در کانادا 

  • بالای ۱۸ سال باشد.
  • حتما باید ش
    هروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج


شرایط ازدواج با تبعه کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است ، بدون شک اولین مرحله برای شروع این پروسه ازدواج کردن است و بدون این امر نمی توان از حق مذکور استفاده نمود. این نکته بسیار مهم است که ازدواج شما به نوعی شناخته شده و رسمی باشد.


شرایط رسمیت یافتن عقد برای اخذ ویزای ازدواج کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به رسمیت شناخته شدن ازدواج  یکی از شروط اصلی  است.شناخته شده و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن هاست. گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده اند به عنوان یک زوج شناخته شوند. به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است.
در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC از شما می خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.

حتما بخوانید
آیا می دانید هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ آیا می دانید برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

هزینه مهاجرت به کانادا


روش های اثبات زوجیت در کانادا

زوج ها می توانند حقیقی بودن پیوند و ازدواج خود را از راه های مختلفی به اثبات برسانند که از جمله آن ها می توان به داشتن فرزند با هم، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و هر راه دیگری که در هر رابطه طبیعی است نشان دهند. دلیل این که سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا به این موارد با دقت رسیدگی می کند این است که مطمئن شود ازدواج شما فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور کانادا نباشد.


کارت های اقامت دائم در کانادا

کارت های اقامت دائم کانادا ( کارت های PR) اسنادی هستند که داشتن اقامت همیشگی افراد را به اثبات می رسانند. با این حال اگر یک کارت اقامت دائم از تاریخ انقضای خود بگذرد، حالت مقیم بودن دائم فرد در کشور کانادا از بین نخواهد رفت.
راه های خاصی وجود دارد که به خاطر آن ها فردی ممکن است حق اقامت دائم خود در کشور کانادا را از دست بدهد. از قبیل این موارد می توان به حضور طولانی مدت خارج از کشور کانادا و ارتکاب جرمی که اقامت دائم را به خطر می اندازد اشاره کرد.

دریافت کارت اقامت دائم کانادا


اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری

ازدواج صوری به این معناست که دختری به خواستگار کانادایی خود که مقیم دائم کاناداست جواب مثبت بدهد تنها به این دلیل که می خواهد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند.ممکن است ازدواج صوری در یک صورت دیگر هم رخ دهد پسری در ایران که دوست دارد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند از طریق ویزای تحصیلی کانادا مهاجرت کند ، به دنبال کیس ازدواج در کانادا است و با پرداخت مبلغی همراه با ازدواج می خواهد اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

بهتر است بدانید مهاجرت به کانادا اصلا کار آسانی نیست بلکه اداره مهاجرت کانادا بسیار در این روش سخت گیر است و اگر به موردی شک کند و به این نتیجه برسد این ازدواج صوری است شما را دیپورت می کند. ما از شما خواهشمندیم گول افراد شیاد و سودجو را نخورید و از طرق دیگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. بسیاری از افرادی که جهت مشاوره به بنده رجوع کرده اند بخشی از مال و اموال خود را به دلیل اعتماد به این افراد سودجو از دست داده اند.


مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

پس از این که زوج ها با هم ازدواج کردند، همسری که یک شهروند اصلی کانادایی به حساب می آید برای گرفتن تکلف و حمایت همسرش که یک مهاجر است باید اقدام کند. همسر مهاجر سپس برای گرفتن ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام خواهد کرد. این کار را می توان به کمک موسسات و مشاوران خارجی کانادا در کشور های مختلف انجام داد.

در صورتی که فرد در داخل کشور کانادا باشد می تواند برای تقاضای ویزای مهاجرت خود مستقیما به سازمان شهروندی و اقامت کانادا (CIC) مراجعه نماید. اقامت دائم یک قدم بسیار مهم در این پروسه به شمار می رود و قبل از رسیدن به مرحله کسب شهروندی کانادا باید حتما به صورت کامل انجام شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی توانید از طریق ازدواج برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید ما به شما بر اساس نوع تخصص و میزان تحصیلات و سرمایه مورد نظر روش های زیر را پیشنهاد می کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق کار


سوپر ویزای کانادایی برای والدین

برنامه صدور ویزای کانادا  از طریق اسپانسرشیپ، یکی از نشانه های احترام کانادا به کانون خانواده و اهمیت آن برای مردم این کشور است. این برنامه به همسر و فرزندان شخصی که شهروند کانادا است و یا اقامت دائم کانادا را دارد، اجازه می دهد که ویزای دائم کانادا را دریافت کند. این ویزا می تواند تا ۱۰ سال معتبر باقی بماند.

همچنین شما می توانید حامی مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شوید تا تحت برنامه اسپانسری خانواده در کانادا بتوانند به صورت دائم در این کشور بمانند. این ویزا را سوپرویزای کانادا برای والدین می نامند.

مدارک لازم برای سوپر ویزای کانادا

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم درخواست برای ویزای اقامت موقت IMM 5257
  • فرم اطلاعات خانوادگی IMM 5645
  • چک لیست مدارک IMM 5484
  • دو قطعه عکس
  • مدارک اثبات رابطه والدین و فرزند : شناسنامه، گواهی تولد، گواهی غسل تعمید، گواهی فرزندخواندگی رسمی یا دیگر مدارک رسمی که شما را به عنوان والدین رسمی فرد شناسایی کند..
  • کپی پاسپورت فرد اسپانسر
  • کپی اقامت دائم / ویزا فرد اسپانسر
  • گواهی لازم بر اشتغال فرد اسپانسر
  • مئارک و شواهد بر تمکن مالی کافی برای اسپانسر شدن
  • دعوت نامه از فرزند یا نوه شما، با بخشی مبتنی بر این که هزینه های اقامت شما در کانادا را بر عهده خواهد گرفت.
  • مدارکی دال بر اینکه افراد متقاضی دارای  حداقل یک سال بیمه پزشکی معتبر از یک کمپانی بیمه کانادایی با حداقل پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلار هستند.
  • ممکن است سفارت مدارک بیشتری نیز از شما درخواست کند که به شما ابلاغ خواهد شد.

سوپر ویزا کانادا

مواردی که در دعوت نامه اسپانسر باید درج شود

  • نام کامل
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات ویزا
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات شغلی فرد اسپانسر به همراه مشخصات فردی
  • مدت زمان سکونت فرد درخواست دهنده
  • اشاره دقیق به نام، تاریخ تولد و نسبت خانوادگی فردی که دعوت می شود.
  • تعداد افراد خانوار
  • دست نوشته امضا شده فرد مبتنی بر تقبل هزینه های اقامت فرد مدعو در طی زمان اقامت وی در کانادا
  • مدارک و شواهد لازم برای اثبات تمکن مالی کافی برای این کار
  • مدارک درآمد مساوی یا بیشتر از میزان ذکر شده در قانون low-income cut-off : LICO

جدول در آمد لازم برای تعداد افراد مختلف خانوار

جمعیت خانوار دعوت شدهحداقل درآمد لازم در سال
۱ نفر ( فرزند یا نوه)$۲۲,۶۳۷
۲ نفر$۲۸,۱۸۲
۳ نفر$۳۴,۶۴۶
۴ نفر$۴۲,۰۶۵
۵ نفر$۴۷,۷۱۰
۶ نفر$۵۳,۸۰۸
۷ نفر$۵۹,۹۰۷
به ازای هر نفر بیش از ۷ ، این مبلغ اضافه شود.$۶,۰۹۹

هزینه سوپر ویزای کانادا

هزینه مربوطههزینه به دلار کانادا
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ۱۰۴۰ شامل هزینه حمایت مالی ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی ۴۷۵ دلار و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ (بدون هزینه حق اقامت دائمی)۵۵۰ ( شامل هزینه اسپانسرینگ ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی پرونده ۴۷۵ دلار)
حمایت مالی شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان۱۰۴۰ ( شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلار و هزینه حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
اسپانسرینگ شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان (بدون هزینه حق اقامت دائم)۵۵۰
حمایت مالی شامل کودک وابسته والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ – به ازای هر فرزند۱۵۰

شرایط اخذ شهروندی کانادا

پس از این که یک همسر توانست گواهی اقامت دائم در کانادا را به دست آورد، برای به دست آوردن شهروندی در این کشور باید برخی از نیاز های مربوط به آن را نیز تکمیل کند تا بتواند پروسه را به اتمام برساند.

• یک همسر نمی تواند اقامت دائم خود را در حالی که تحت بازجویی برای یک جرم، کلاهبرداری یا هر چیز دیگری است به دست آورد.
• همسران مهاجر باید حتما طی چهار سال گذشته حداقل سه سال در کشور کانادا بوده باشند. این به معنای آن است که در طی چهار سال گذشته باید حداقل هزار و ۹۵ روز در کشور کانادا حضور داشته باشند.
• همسر ها باید حتما در یکی از دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی و مناسب داشته باشند ( این دو زبان رسمی کشور کانادا به حساب می آیند).
• آن ها همچنین باید با تاریخچه، فرهنگ و دولت کشور کانادا آشنایی داشته باشند.
در حین پروسه گرفتن شهروندی برای همسران مهاجر یک آزمون برگزار می شود که در آن هم تسلط زبانی فرد و هم دانش او از کشور کانادا و تاریخچه و فرهنگ و دولت آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

درخواست پاسپورت کانادا

حقوق شهروند کانادایی

این پروسه ممکن است تا به اتمام رسیدن خود تا چند سال به طول انجامد، اما مزایای آن واقعا ارزشش را دارند. با داشتن حق شهروندی در کشور کانادا شما می توانید حق و حقوق قابل توجهی را به دست آورید. از جمله این موارد می توان به حقوق شهروندی زیر اشاره داشت:

• حق رای دادن
• کمک به دیگر اعضای خانواده و فامیل برای مهاجرت کردن
• این که دیگر هرگز از کانادا دیپورت نخواهید شد
• یک پاسپورت کانادایی به همراه خواهید داشت.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رویا سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    با سلام
    من از طریق تحصیلی در کانادا هستم که بعد از یکسال تحصیل با یک فردی که سیتی زن اینجاست ازدواج کرده ام به تازگی. میخواستم برای مادرم اقدام کنم که بیایند اینجا ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. شما این امکان را دارید تا در صورت داشتن شرایط لازم، از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین برای مادر خود اقدام کنید. و یا اینکه با ارسال دعوتنامه برای مادر خود، روند اخذ ویزای توریستی را برای ایشان تسهیل کنید. 

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر سینا دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده اقامت دایم کانادا دارم و میخواستم با دریافت پول با کسی تو ایران ازدواج کنم و واسش اقامت بگیرم.
    امکانش هست از طریق واتساپ با من تماس بگیرید؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. ما در خصوص پیدا کردن کیس ازدواج! خدماتی نداریم ولی اگر نیاز به مشاوره در خصوص برنامه اسپانسرشیپ دارید، می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر کوکو چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر.
    میخواستم بدونم اگر یک کانادایی و من به کشور ارمنستان بریم و در اونجا ازدواج کنیم برای این که من ویزای کانادا بگیرم کافیه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید ازدواج به صورت قانونی باشد و مدارک کافی جهت اثبات واقعی بودن ازدواج ارائه دهید.

  • تصویر کاربر انیدا چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من همسرم سیتیزن کانادا هستن الان از ما مدارک اثبات رابطه می‌خوان که ما در واتس اپ و ایمیل با هم در تماس بودیم اما متن ایمیل ها و گفتگو به فارسی هست آیا بنظرتون باید اینها رو ترجمه کنیم یا به همین زبان فارسی اسکرین شات بگیریم چاپ کنیم و ارسال کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. تمامی مدارکی که به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهید، باید حتما ترجمه شده باشند.

  • تصویر کاربر عارف چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام من متولد کانادا هستم و پاسپورت کانادا دارم ولی از ۷ سالگی در ایران زندگی کرده ام.الان میخواستم به کانادا بعد از ۲۰ سال مهاجرت کنم. آیا اگر ازدواج کنم همسرم رو میتونم با خودم ببرم؟ شرایطش چجوریه با توجه به اینکه من از ۷ سالگی کانادا نرفته ام اما به تازگی پاسپورتم رو توی ترکیه تمدیدکرده ام
    ممنونم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بله بعد از ازدواج قانونی، از طریق برنامه اسپانسرشیپ می توانید اقدام کرده و درخواست اقامت دائم همسر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. فقط در زمان تشکیل پرونده یا باید در خاک کانادا باشید و یا مدارکی را دال بر اینکه قصد ادامه زندگی در کانادا را دارید، ارائه دهید.

  • تصویر کاربر R.sh دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام،من الان ۲سال با نامزدم ترکیه زندگی میکنیم البته به طور رسمی نامزد نیستیم چون نامزدم ترکیه هستن و اینجا پاسپورت ایران نداره و نمیتونه به دلایلی ایران برگرده من خودم میتونم ،ایشون قراره اسپانسر کانادارو بگیره ،فقط الان ما نمیتونیم ازدواج کنیم چون اینجا ثبت نمیکنن به دلیل اینکه برگه مجردی میخوان تا ثبت بشه که نامزدم نمیتونه برگرو بگیره ،اگه بره کانادا و اونجا درخواست ویزای نامزدی بفرسته قبول میکنن؟یا اینکه حتما مدرک نامزدی باید داشته باشیم؟ واگر قبول کنند چقد طول میکشه تا منم به ایشون ملحق بشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. به درستی متوجه سوال شما نشدم. لطفا یا با دفتر تهران تماس بگیرید و یا توضیح دهید که نامزد شما از چه طریقی وارد کانادا خواهند شد؟

  • تصویر کاربر نیکانفر دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام ..نامزد من رتبه ۱ کنکور ارشد بوده و الان میخواد ویزای تحصیلی کانادا رو بگیره برای دکترا..از طرفی ما میخوایم ازدواج کنیم ..اما با این شرایط نامزد من چقدر باید در کانادا بمونه تا بتونه من رو هم بعنوان همسر بعد عقد ببره..آیا با ویزای تحصیلی میشه اقامت همسر رو گرفت؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بعد از ازدواج به صورت قانونی، می توانید درخواست ویزای همراه خود را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه دهید. با ویزای همراه اجازه کار به مدت 40 ساعت در هفته را خواهید داشت. 

  • تصویر کاربر سیروس سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    باسلام .دخترخالم گرینکارت کانادرو داره من باایشون ازدواج کنم گرینکارت کانادا شامل میشه برام یا نه
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. کارت اقامت دائم کانادا بنام کارت پی آر (PR) است. بله بعد از ازدواج به صورت رسمی می توانید درخواست اقامت دائم خود را از طریق برنامه اسپانسرشیپ همسر به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.

  • تصویر کاربر عباسی سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام شرایط پیوستن به همسر برای زوج های همجنسگرا که چند سال است در ایران در رابطه هستند چگونه است؟یکی از این افراد درسش خیلی خوبه و میتونه ویزای تحصیلی بخاطر نمرات بالای لیسانس خود و دانشگاه خوبی که در آن درس خوانده بگیرد،چجوری باید اثبات کنن چند ساله باهمن وقتی قوانین ازدواج در کشور ما وجود نداره؟فردی که ویزای تحصیلی گرفته بعد چند مدت میتونه پارتنرشو بیاره کانادا.لطفا راهنمایی کنید هیچ جا اطلاعات کافی در این باره وجود نداره
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. متاسفانه چون در ایران این نوع رابطه به رسمیت شناخته نشده، برای دولت کانادا نیز قابل قبول نیست. باید هر یک از افراد به صورت جداگانه اقدام کرده و وارد خاک کانادا شوید.

  • تصویر کاربر فرینوش سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    شوهر بنده کانادا زندگی میکنه چقدر زمان میبره تا ویزای من بیاد؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. اگر از طریق برنامه اسپانسرشیپ همسر برای اقامت دائم خود اقدام کرده اید حدودا یکسال. ولی در حال حاضر و به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا، زمان انجام پروسه ها طولانی تر شده است.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر