اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج ۲۰۲۱

آیا با قوانین مهاجرت به کانادا آشنا هستید؟ آیا با قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنایی دارید؟پس ازدریافت ویزای ازدواج کانادا، شما نیز ملیت کانادایی خواهید داشت یکی از حقوق اصلی و مهمی که تمامی شهروندان کانادایی می توانند از آن استفاده کنند این است که حق این را دارند که اعضای نزدیک از خانواده خود را نیز تبدیل به یک شهروند این کشور کنند. حتی همسر ها!

با این حال حق شهروندی به صورت خودکار پس از ازدواج با یک فرد کانادایی به وی منتقل نمی شود. بلکه این اتفاق در یک پروسه رقم می خورد که آغاز آن با مهاجرت، اقامت دائم و در نهایت حق شهروندی خواهد بود.

شرایط اسپانسر کیس ازدواج در کانادا 

  • بالای ۱۸ سال باشد.
  • حتما باید ش
    هروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج


شرایط ازدواج با تبعه کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است ، بدون شک اولین مرحله برای شروع این پروسه ازدواج کردن است و بدون این امر نمی توان از حق مذکور استفاده نمود. این نکته بسیار مهم است که ازدواج شما به نوعی شناخته شده و رسمی باشد.


شرایط رسمیت یافتن عقد برای اخذ ویزای ازدواج کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به رسمیت شناخته شدن ازدواج  یکی از شروط اصلی  است.شناخته شده و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن هاست. گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده اند به عنوان یک زوج شناخته شوند. به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است.
در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC از شما می خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.

حتما بخوانید
آیا می دانید هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ آیا می دانید برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

هزینه مهاجرت به کانادا


روش های اثبات زوجیت در کانادا

زوج ها می توانند حقیقی بودن پیوند و ازدواج خود را از راه های مختلفی به اثبات برسانند که از جمله آن ها می توان به داشتن فرزند با هم، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و هر راه دیگری که در هر رابطه طبیعی است نشان دهند. دلیل این که سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا به این موارد با دقت رسیدگی می کند این است که مطمئن شود ازدواج شما فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور کانادا نباشد.


کارت های اقامت دائم در کانادا

کارت های اقامت دائم کانادا ( کارت های PR) اسنادی هستند که داشتن اقامت همیشگی افراد را به اثبات می رسانند. با این حال اگر یک کارت اقامت دائم از تاریخ انقضای خود بگذرد، حالت مقیم بودن دائم فرد در کشور کانادا از بین نخواهد رفت.
راه های خاصی وجود دارد که به خاطر آن ها فردی ممکن است حق اقامت دائم خود در کشور کانادا را از دست بدهد. از قبیل این موارد می توان به حضور طولانی مدت خارج از کشور کانادا و ارتکاب جرمی که اقامت دائم را به خطر می اندازد اشاره کرد.

دریافت کارت اقامت دائم کانادا


اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری

ازدواج صوری به این معناست که دختری به خواستگار کانادایی خود که مقیم دائم کاناداست جواب مثبت بدهد تنها به این دلیل که می خواهد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند.ممکن است ازدواج صوری در یک صورت دیگر هم رخ دهد پسری در ایران که دوست دارد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند از طریق ویزای تحصیلی کانادا مهاجرت کند ، به دنبال کیس ازدواج در کانادا است و با پرداخت مبلغی همراه با ازدواج می خواهد اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

بهتر است بدانید مهاجرت به کانادا اصلا کار آسانی نیست بلکه اداره مهاجرت کانادا بسیار در این روش سخت گیر است و اگر به موردی شک کند و به این نتیجه برسد این ازدواج صوری است شما را دیپورت می کند. ما از شما خواهشمندیم گول افراد شیاد و سودجو را نخورید و از طرق دیگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. بسیاری از افرادی که جهت مشاوره به بنده رجوع کرده اند بخشی از مال و اموال خود را به دلیل اعتماد به این افراد سودجو از دست داده اند.


مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

پس از این که زوج ها با هم ازدواج کردند، همسری که یک شهروند اصلی کانادایی به حساب می آید برای گرفتن تکلف و حمایت همسرش که یک مهاجر است باید اقدام کند. همسر مهاجر سپس برای گرفتن ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام خواهد کرد. این کار را می توان به کمک موسسات و مشاوران خارجی کانادا در کشور های مختلف انجام داد.

در صورتی که فرد در داخل کشور کانادا باشد می تواند برای تقاضای ویزای مهاجرت خود مستقیما به سازمان شهروندی و اقامت کانادا (CIC) مراجعه نماید. اقامت دائم یک قدم بسیار مهم در این پروسه به شمار می رود و قبل از رسیدن به مرحله کسب شهروندی کانادا باید حتما به صورت کامل انجام شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی توانید از طریق ازدواج برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید ما به شما بر اساس نوع تخصص و میزان تحصیلات و سرمایه مورد نظر روش های زیر را پیشنهاد می کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق کار


سوپر ویزای کانادایی برای والدین

برنامه صدور ویزای کانادا  از طریق اسپانسرشیپ، یکی از نشانه های احترام کانادا به کانون خانواده و اهمیت آن برای مردم این کشور است. این برنامه به همسر و فرزندان شخصی که شهروند کانادا است و یا اقامت دائم کانادا را دارد، اجازه می دهد که ویزای دائم کانادا را دریافت کند. این ویزا می تواند تا ۱۰ سال معتبر باقی بماند.

همچنین شما می توانید حامی مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شوید تا تحت برنامه اسپانسری خانواده در کانادا بتوانند به صورت دائم در این کشور بمانند. این ویزا را سوپرویزای کانادا برای والدین می نامند.

مدارک لازم برای سوپر ویزای کانادا

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم درخواست برای ویزای اقامت موقت IMM 5257
  • فرم اطلاعات خانوادگی IMM 5645
  • چک لیست مدارک IMM 5484
  • دو قطعه عکس
  • مدارک اثبات رابطه والدین و فرزند : شناسنامه، گواهی تولد، گواهی غسل تعمید، گواهی فرزندخواندگی رسمی یا دیگر مدارک رسمی که شما را به عنوان والدین رسمی فرد شناسایی کند..
  • کپی پاسپورت فرد اسپانسر
  • کپی اقامت دائم / ویزا فرد اسپانسر
  • گواهی لازم بر اشتغال فرد اسپانسر
  • مئارک و شواهد بر تمکن مالی کافی برای اسپانسر شدن
  • دعوت نامه از فرزند یا نوه شما، با بخشی مبتنی بر این که هزینه های اقامت شما در کانادا را بر عهده خواهد گرفت.
  • مدارکی دال بر اینکه افراد متقاضی دارای  حداقل یک سال بیمه پزشکی معتبر از یک کمپانی بیمه کانادایی با حداقل پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلار هستند.
  • ممکن است سفارت مدارک بیشتری نیز از شما درخواست کند که به شما ابلاغ خواهد شد.

سوپر ویزا کانادا

مواردی که در دعوت نامه اسپانسر باید درج شود

  • نام کامل
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات ویزا
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات شغلی فرد اسپانسر به همراه مشخصات فردی
  • مدت زمان سکونت فرد درخواست دهنده
  • اشاره دقیق به نام، تاریخ تولد و نسبت خانوادگی فردی که دعوت می شود.
  • تعداد افراد خانوار
  • دست نوشته امضا شده فرد مبتنی بر تقبل هزینه های اقامت فرد مدعو در طی زمان اقامت وی در کانادا
  • مدارک و شواهد لازم برای اثبات تمکن مالی کافی برای این کار
  • مدارک درآمد مساوی یا بیشتر از میزان ذکر شده در قانون low-income cut-off : LICO

جدول در آمد لازم برای تعداد افراد مختلف خانوار

جمعیت خانوار دعوت شدهحداقل درآمد لازم در سال
۱ نفر ( فرزند یا نوه)$۲۲,۶۳۷
۲ نفر$۲۸,۱۸۲
۳ نفر$۳۴,۶۴۶
۴ نفر$۴۲,۰۶۵
۵ نفر$۴۷,۷۱۰
۶ نفر$۵۳,۸۰۸
۷ نفر$۵۹,۹۰۷
به ازای هر نفر بیش از ۷ ، این مبلغ اضافه شود.$۶,۰۹۹

هزینه سوپر ویزای کانادا

هزینه مربوطههزینه به دلار کانادا
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ۱۰۴۰ شامل هزینه حمایت مالی ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی ۴۷۵ دلار و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ (بدون هزینه حق اقامت دائمی)۵۵۰ ( شامل هزینه اسپانسرینگ ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی پرونده ۴۷۵ دلار)
حمایت مالی شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان۱۰۴۰ ( شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلار و هزینه حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
اسپانسرینگ شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان (بدون هزینه حق اقامت دائم)۵۵۰
حمایت مالی شامل کودک وابسته والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ – به ازای هر فرزند۱۵۰

شرایط اخذ شهروندی کانادا

پس از این که یک همسر توانست گواهی اقامت دائم در کانادا را به دست آورد، برای به دست آوردن شهروندی در این کشور باید برخی از نیاز های مربوط به آن را نیز تکمیل کند تا بتواند پروسه را به اتمام برساند.

• یک همسر نمی تواند اقامت دائم خود را در حالی که تحت بازجویی برای یک جرم، کلاهبرداری یا هر چیز دیگری است به دست آورد.
• همسران مهاجر باید حتما طی چهار سال گذشته حداقل سه سال در کشور کانادا بوده باشند. این به معنای آن است که در طی چهار سال گذشته باید حداقل هزار و ۹۵ روز در کشور کانادا حضور داشته باشند.
• همسر ها باید حتما در یکی از دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی و مناسب داشته باشند ( این دو زبان رسمی کشور کانادا به حساب می آیند).
• آن ها همچنین باید با تاریخچه، فرهنگ و دولت کشور کانادا آشنایی داشته باشند.
در حین پروسه گرفتن شهروندی برای همسران مهاجر یک آزمون برگزار می شود که در آن هم تسلط زبانی فرد و هم دانش او از کشور کانادا و تاریخچه و فرهنگ و دولت آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

درخواست پاسپورت کانادا

حقوق شهروند کانادایی

این پروسه ممکن است تا به اتمام رسیدن خود تا چند سال به طول انجامد، اما مزایای آن واقعا ارزشش را دارند. با داشتن حق شهروندی در کشور کانادا شما می توانید حق و حقوق قابل توجهی را به دست آورید. از جمله این موارد می توان به حقوق شهروندی زیر اشاره داشت:

• حق رای دادن
• کمک به دیگر اعضای خانواده و فامیل برای مهاجرت کردن
• این که دیگر هرگز از کانادا دیپورت نخواهید شد
• یک پاسپورت کانادایی به همراه خواهید داشت.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    با سلام همسر من تبعه کانادا و مقیم کشور امارات هست و دارای یک شرکت تجاری در آنجاست و بنده هم ساکن ترکیه و دارای پاسپورت ترکیه میباشم چگونه میتوانم جهت اخذ اقامت کانادا از کمک شرکت شما استفاده نمایم . شماره همراه فوق فقط از طریق واتساپ قابل دسترسی میباشد . متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. اگر همسر شما پاسپورت کشور کانادا را داشته باشند و شهروند کانادا محسوب شوند، می توانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ اقامت کانادا را اخذ کنید.

      همچنین، می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان با بررسی شرایط، مناسب ترین روش مهاجرتی را برای شما مشخص کنند و از طریق واتساپ، به شما مشاوره رایگان داده شود. 

  • تصویر کاربر ازاده چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام. میخاستم ببینم اگه من با یه اقایی که درخواست پناهندگی داده و پناهدگیش هم اکی شده ازدواج کنم، منم مثل ایشان تا اتمام دوره ی ۵ ساله اجازه بازگشت به کشورم رو ندارم؟ و قوانینی که شامل حال یه پناهنده میشه برای منم مصداق پیدا میکنه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. موسسه حقوقی ایران اپلو خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیدهد ولی، شما زمانی می توانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ اقدام کنید که همسر شما کارت اقامت کانادا(Pr) را دریافت کرده باشند.

  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم ببینم شما میتونید مارو از کمپ ایران از طریق سازمان ملل کانادا اسکان مجدد کنید یا خیر ما افغان هستیم و سازمان ملل ایران گفته که باید از طریق کشوری پذیرش بشید.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. دفتر موسسه حقوقی ایران اپلو خدماتی را در خصوص پناهندگی ارائه نمی دهد.

  • تصویر کاربر حکیم سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    من افغانستانی هستم همراه مادرم می خاهم به کانادا مهاجرت کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. باید شرایط شما بصورت تخصصی بررسی شود تا روش مناسب مهاجرت برای شما مشخص گردد. برای بهره مندی از مشاوره تلفنی رایگان، فرم ارزیابی مهاجرت از وبسایت را تکمیل کنید.

  • تصویر کاربر Farnaz سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    با سلام
    من با كسي كه كانادا زندگي ميكند اشنا شدم كه قصد ازدواج داريم ،ميخواستم بپرسم ازدواج بايد در سفارت كانادا ثبت شود يا همين كه در ايران عقد كنيم كافي هست كه منم بتونم برم
    با تشكر
    به چه مواردي بايد توجه كنم موقع ازدواج كه راحت بتوانم ويزا بگيرم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، ازدواج باید براساس قانون و به صورت رسمی انجام شود و بعد از آن از طریق برنامه اسپانسرشیپ می توانید اقدام به اخذ اقامت کنید.

  • تصویر کاربر عبدالله دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام من ایران هستم و خانم مورد علاقه من در کاناداست. ایشون شهروند کانادا هستند. ما قصد ازدواج داریم. باید چه کرد ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، بعد از ازدواج بصورت قانونی و رسمی از طریق برنامه اسپانسرشیپ می توانید اقدام به اخذ اقامت کانادا کنید.

  • تصویر کاربر عبدالله دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام من ایران هستم و خانم مورد علاقه من در کاناداست. ایشون شهروند کانادا هستند. ما قصد ازدواج داریم. باید چه کرد ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، بعد از ازدواج بصورت قانونی و رسمی از طریق برنامه اسپانسرشیپ می توانید اقدام به اخذ اقامت کانادا کنید.

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۹ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    من ویزای مولتی دارم و با یک ایرانی مقیم کانادا قرار است ازدواج کنم، لطفا راهنمایی بفرمایید بعد از ازدواج ما، چه اتفاقی برای ویزاب مولتی من خواهد افتاد، آیا من توانایی رفت و آمد به کانادا را همچنان خواهم داشت یا ویزای من باطل خواهد شد و تا تعیین تکلیف اجازه زفت و آمد نخواهم داشت؟ تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۹ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، ويزاي مولتي شما تا زمان اعتبار پاسپورت، معتبر خواهد بود.

  • تصویر کاربر Sanaz چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام کسی که قرار هست باهاش ازدواج کنم شهروندی کانادا داره اما فعلا اومده ایران ما قرار هست ایران ازدواج کنیم و گفته چند سال میخام ایران بمونم آیا اقامت من به چه شکل میشه بعد ازدواج میتونم برای اقامت اقدام کنم یا حتما باید درخاک کانادا زندگی کنیم؟تو این سه سال من اقامت ندارم راحت برم کانادا؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، براي شركت در برنامه اسپانسرشيپ و اخذ اقامت از طريق ازدواج با يك شهروند كانادايي، در زمان فايل كردن پرونده و شروع پروسه حتما بايد همسرتون در كانادا سكونت داشته باشند چون بايد مدارك كاري و اثبات تمكن مالي نشان دهند. تا قبل از اخذ اقامت هم شما مي توانيد با ويزاي توريستي وارد كانادا شويد.

  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام سوال من درباره ازدواج که چطور یک همسر کانادای پیدا کرد.بنده نه فامیل کانادایی نداریم و خیلی دوست دارم مهاجرت به کانادا کنم سن من23هستش لطفا راهنمایی کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      اگر سابقه کاری بیش از دو سال و IELTS 6 به بالا داشته باشید به راحتی می توانید از طریق اکسپرس انتری پروسه مهاجرت و اقامت خود را پیگیری نمایید. همچنین شما با توجه به سن خود شانس بالایی برای گرفتن ویزای تحصیلی و اقامت دائم کانادا را دارید. موسسه حقوقی اپلو خدماتی در حوزه خویشاوندی و ازدواج ارائه نمی دهد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر