اقامت والدین از طریق تولد فرزند در کانادا

تابعیت کانادا بر اساس قانون تابعیت این کشور تعریف شده، یعنی این که چه کسی واجد شرایط تابعیت و زندگی در کانادا است. تابعیت کانادا بر اساس اصل «jus soli یا حق خاک» از طریق تولد فرزند در کانادا به دست می‌آید. از این عبارت برای اشاره به حقوق شهروندی و تابعیت، که در نتیجه‌ی تولد در قلمرو یک کشور ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود.


چه کشورهایی با تولد فرزند اقامت می دهند؟

البته متاسفانه این قانون به تدریج دارد به تاریخ می‌پیوندد! برخی کشورها مانند هند و جزیره‌ی مالت، کلاً این قانون را منسوخ کرده‌اند و بسیاری دیگر از کشورها (کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل استرالیا، فرانسه، آلمان، ایسلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلیس) برای «حق خاک» یک محدودیت گذاشته‌اند و آن این که، حداقل یکی از والدین باید تابعیت آن کشور را داشته باشد.

لیست کشورهایی که تابعیت از طریق تولد را می پذیرند
آنتیگوا و باربودا      آرژانتین      Argentinaباربادوس            Barbadosبلیز               
بولیوی                  برزیل        Brazilکانادا                  چاد                Chad
شیلی                   Chileکاستاریکا  دومینیکا             اکوادور         
السالوادور            فیجی       گرانادا                 گواتمالا       
گویان                  هندوراس جامائیکا              لسوتو           
مکزیک                Mexicoنیکاراگوئه پاکستان              Pakistanپاناما           
پاراگوئه               Paraguayپرو          Peruسنت لوسیا        سنت کیتس و نویس 
سنت وینسنت و گرانادا تانزانیا      ترینیداد و توباگو تووالو           
ایالات متحده آمریکا  United Statesاروگوئه    Uruguayونزوئلا               

قانون تابعیت خاک کانادا


اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا

تنها تعداد محدودی از ۱۹۵ کشور دنیا هستند که با تولد فرزند فرد بیگانه در خاک کشورشان، به او حق شهروندی و تابعیت می‌دهند؛ هیچ کشور اروپایی هم به طور اتوماتیک و صرفاً بر اساس حق خاک، به کسی تابعیت نمی‌دهد. فرم اصلی قانون «حق خاک» در نیمکره‌ی غربی، شامل ایالات متحده و کانادا، اجرا می‌شود.

امروزه، کانادا یکی از محدود کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که به کودکی که در قلمرو این کشور متولد شده، تابعیت بدون قید و شرط می‌دهد؛ یعنی اگر کودکی در کانادا متولد شود، از تابعیت کانادایی برخوردار می‌شود، حتی در مواردی که والدین کودک هیچ کدام شهروند کانادا نباشند و تابعیت کانادایی نداشته باشند، کودک متولد شده در خاک کانادا به طور اتوماتیک شهروند کانادا محسوب خواهد شد. پس افرادی که مقیم کانادا نیستند می‌توانند برای تولد فرزندشان به کانادا بیایند.


حقوق و امتیازات تولد فرزند در کانادا

حقوق و امتیازاتی که تابعیت کانادا برای کودک متولد کانادا به دنبال دارد عبارتست از:

  • حق اقامت در کانادا یا سفر به کانادا در هر زمان بدون نیاز به ویزا.
  •  دریافت حق تحصیل رایگان یا مزایای اجتماعی.

البته باید توجه داشت که والدین کودک متولد کانادا هیچ مزیت خاصی برای دریافت اقامت دائم کانادا ندارند.
اگر والدین کودک متولد کانادا تصمیم داشته باشند همراه با کودک در این کشور بمانند، باید ویزای اقامت موقت داشته باشند، یعنی ویزای کار کانادا ، ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای مهمان، و تازه مشروط بر این که واجد شرایط دریافت این گونه ویزا باشند. به همین دلیل، اکثر والدینی که نوزاد متولد کانادا دارند همراه نوزادشان به کشور خود برمی‌گردند، چون می‌دانند که وقتی کودک به اندازه‌ی کافی بزرگ شود می‌تواند برای زندگی، کار یا تحصیل به کانادا برگردد و زندگی جدیدی را آن‌جا آغاز کند.

در حقیقت، تولد فرزند در کانادا یک نقطه‌ی امید برای این کودکان است، چون این افراد شهروند کانادا هستند و تابعیت این کشور را دارند و می‌دانند که در هر مقطعی از زندگی می‌توانند به کانادا برگردند و زندگی بهتری داشته باشند.
طبق قانون شهروندی، همه‌ی نوزادان متولد خاک کانادا، به جز نوزادان دیپلمات‌ها، به طور اتوماتیک با تولد در این کشور شهروند و تبعه‌ی این کشور محسوب می‌شوند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای عضو «گروه هفت، G7» هستند که حق شهروندی و تابعیت را بر اساس محل تولد به فرد می‌دهند.


قوانین و شرایط تولد فرزند در کانادا

سفر به کانادا با هدف تولد فرزند در خاک این کشور غیر قانونی نیست. اطلاعات رسمی هم در این خصوص وجود ندارد. افرادی که برای تولد فرزندشان به کانادا سفر می‌کنند یا کسانی که به طور اتفاقی فرزندشان در کانادا به دنیا آمده، پس از تولد با نوزادشان به کشور خود برمی‌گردند و وقتی کودک بزرگ شد، خودش برای زندگی به کانادا برمی‌گردد چون حق کار، تحصیل و اقامت کانادا را دارد.

با این حال، کودک متولد کانادا هرگز نمی‌تواند حق زندگی در کانادا را برای والدینش به ارمغان بیاورد، چون مقوله‌ی اسپانسرشیپ والدین دارد به شدت محدود می‌شود. البته این موضوع برای افرادی که قصدشان از سفر به کانادا تولد فرزندشان است خیلی موضوع مهمی نیست، اما برای کسانی که در کانادا باردار می‌شوند، این یکی از نگرانی‌های اصلی است.

اگر به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا هستید و شرایط تولد فرند در کانادا را ندارید نگران نباشید شما می توانیدبا توجه به میزان تحصیلات و نوع تخصص و سرمایه از شرایط دیگری جهت مهاجرت به کانادا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به لینکگ های زیر مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری


فرزندم متولد کانادا است، من هم می‌توانم در کانادا بمانم؟

در اکثر موارد، اگر قبل از تولد فرزندتان اقامت دائم نداشته‌اید یا شهروند کانادا نبوده‌اید، حتی اگر فرزندتان در کانادا متولد شود، باید بعد از تولد او همراه نوزاد به کشور خودتان برگردید. اما اگر دوست دارید شهروند کانادا شوید، راه‌‌های قانونی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید به واسطه‌ی فرزند متولد کانادا، اقامت بگیرید:

  •  برای اقامت دائم اپلای کنید (درخواست اقامت دائم)
  • وقتی فرزند بالغتان شرایط لازم را پیدا کرد، اسپانسر شما شود.
برای درخواست اقامت دائم، باید پروسه‌ی اپلای مخصوص اقامت دائم را پیگیری کنید و بعد، در صورتی که شرایط لازم را داشتید می‌توانید درخواست شهروندی بدهید.

در صورتی که اقامت دائم ندارید ولی می‌خواهید مدتی کنار فرزندتان باشید:

  • می‌توانید اقامت موقت گیرید.
  • مهمان شوید.
  • به صورت دانشجویی یا کاری، در صورتی که شرایط را دارید، اقدام کنید.

فرزندتان وقتی بزرگ شود می‌تواند برای تحصیل، کار یا زندگی به کانادا برگردد، اما شما به عنوان والدینش هنوز هم محدودیت دارید، چون مقوله‌ی اسپانسر شدن فرزندتان در قبال شما نیاز به شرایط خیلی خاصی دارد.


هزینه زایمان در کانادا چقدر است؟

انتخاب بیمارستان و اولویت‌های مراجع می‌تواند هزینه‌های مربوط به تولد طبیعی و بستری شدن در بیمارستان را تغییر دهد. ما اطلاعات جامعی در خصوص بودجه‌بندی و تصمیم‌گیری به مراجع ارائه می‌کنیم و تصمیم و انتخاب را بر عهده‌ی خودش می‌گذاریم.


اسپانسرشیپ والدین

فرزندتان در سن ۱۸ سالگی می‌تواند اسپانسرشپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش شود تا آن‌ها هم به کانادا بیایند. برای این که فردی بتواند اسپانسر شخصی شود باید در کانادا زندگی کند و این شرایط را داشته باشد:

  • شهروند کانادا باشد.
  • به عنوان فرد بومی در قانون بومیان کانادا ثبت شده باشد.
  • اقامت دائم کانادا را داشته باشد.

سوپر ویزا کانادا

شما به عنوان اسپانسر والدین و پدربزرگ و مادربزرگ، برای این که اقامت دائم کانادا را بگیرند، باید:

  • آن‌ها را از نظر مالی ساپورت کنید.
  • مطمئن شوید که نیاز به کمک اجتماعی از جانب دولت ندارند.
  • خودتان باید نیازهای ضروری والدین و پدرپزرگ و مادربزرگ را تامین کنید.

هشت گام برای اسپانسر والدین بودن

  1. ببینید آیا واجد شرایط هستید یا نه.
    اول ببینید شرایط اسپانسر شدن را دارید یا نه. اگر در کِبِک زندگی می‌کنید، باید شرایط مربوط به اسپانسر بودن آنجا را داشته باشید.
  2.  به دولت اطلاع دهید.
    باید با ارسال فرم مربوط به علاقه به اسپانسری به صورت آنلاین به دولت اطلاع دهید که می‌خواهید اسپانسر والدین شوید. اگر مهلت مربوط به این کار تمام شده بود، می‌توانید درخواست سوپر ویزا کنید (ویزایی که ده سال اعتبار دارد).
  3.  انتخاب اسپانسرشیپ بالقوه
    دولت همه‌ی درخواست‌ها را بررسی، و درخواست‌های تکراری را حذف می‌کند. بعد، به طور تصادفی اسپانسرهایی را انتخاب می‌کند و از آن‌ها دعوت می‌کند درخواست اسپانسرشیپ را تکمیل کنند.
  4. پیگیر انتخاب خود باشید.
    دولت بعد از انتخاب تصادفی افراد به عنوان اسپانسر، برای آن‌ها ایمیل تایید و دعوتنامه می‌فرستد. حتی شماره تایید انتخابی را هم در وبسایت خود اعلام می‌کند. هرکسی که فرم اعلام علاقمندی به اسپانسرشیپ را پر کرده، یک شماره تایید دارد.
  5. دعوت برای اپلای
    اگر برای اپلای دعوت شدید، باید در یک محدوده‌ی زمانی خاص بیش از ده فرم را به عنوان بخشی از فرآیند اپلای تکمیل کنید. در صورتی که مهلت را از دست دادید باید تا سال بعد صبر کنید.
  6. زمان فرآیند را چک کنید.
    با استفاده از ابزار آنلاین زمان پردازش مهاجرت به کانادا و تابعیت کانادا، پیگیری کنید تا متوجه شوید بررسی درخواست شما برای اسپانسرشیپ والدین چقدر طول می‌کشد.
  7. بعد از اپلای
    با مراجعه به صفحه‌ی «بعد از اپلای» وبسایت دولت، می‌توانید بفهمید بعد از اپلای و درخواست شما به عنوان اسپانسرشیپ، چه اتفاقی می‌افتد.
  8. آمادگی برای ورود خانواده
    با مراجعه به آدرس Settlement.org ببینید برای ورود اعضای خانواده چه آمادگی نیاز است؟


سوالات رایج در مورد تولد فرزند در کانادا

در این قسمت به سوالات شما در مورد تولد فرزند در کانادا پاسخ می دهیم.

آیا یک مهمان می‌تواند در کانادا زایمان کند؟

مانند دیگر اتباع خارجی که دارای تابعیت کانادا نیستند، کودکان متولد شده در کانادا از افراد خارجی که اصالتاً کانادایی نیستند و آن‌جا به دنیا نیامده‌اند و اجازه‌ی اقامتشان تمام شده، در نهایت می توانند طبق مقررات مربوط به قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگی و بر اساس الزامات اقامت مندرج در بخش ۵ قانون شهروندی، شهروند کانادا شوند.

آیا ممکن است ویزای زنی که تمایل دارد برای به دنیا آوردن فرزندش در خاک کانادا وارد این کشور شود، رد شود؟

خیر. در قانون شهروندی، پناهندگی و مهاجرت کانادا به طور واضح آمده است که فرآیند ارزیابی متقاضی ویزای کانادا، در صورتی که فردی باردار است، باید فقط مبتنی بر درآمد متقاضی، فاکتورهای مربوط به شایستگی و محل کار فرد در کشور مبدا باشد.

آیا پدر نوزاد اجازه دارد بعد از تولد به ملاقات نوزادش برود؟

بله. پدر و هر یک از بستگان می‌توانند برای ملاقات مادر و نوزاد به بیمارستان بروند.

آیا نوزادی که در کانادا متولد شده می‌تواند اقامت دائم یا شهروندی کانادا را داشته باشد؟

بله. هر نوزادی که در کانادا متولد شود شهروند کانادا محسوب می‌شود، حتی اگر والدینش هر دو خارجی باشند.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

 موسسه حقوقی ایران اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیده شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا تابعیت کشور ترکیه و پاسپورتش رو به دست آوردم و الان دو تابعیتی هستم . ببخشید من اگر بعد از مشکلات کرونا برای به دنیا اوردن فرزندم به برزیل با ویزای توریستی(البته با پاسپورت ترکی بدون ویزا هستش) برم میتونم پاسپورت و تابعیت برزیل رو برای خودم و همسرم هم داشته باشم تا بدون ویزا بتونیم به کشور های اروپایی مسافرت کنیم چون ما اصلا قصد زندگی در اروپا و برزیل را نداریم بعد ایا میشه من و همسرم و فرزندم هم تابعیت ایران و ترکیه رو داشت و هم تابعیت برزیل رو داشته باشیم؟ فرزندم در اینده میتونه در هر ۳ کشور برای کاریابی بره
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اپلو به صورت تخصصی در زمینه اخذ انواع ویزای کشور کانادا، اخذ اقامت دائم کشور کانادا، انواع روش های سرمایه گذاری و کسب درآمد ارزی از کشور کانادا فعالیت دارد و در خصوص سایر کشورها فعالیتی ندارد.

  • تصویر کاربر طاها شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام برای کسی که بعد از ویروس کرونا قصد بچه اوردن داشته باشد اگر بچه اش در کانادا به دنیا بیاد ایا بعد ها بچه اش میتواند زمینه اقامت دائم برای والدین یا خواهر و برادرش شود؟ایا میتواند پاسپورت ان کشور را دریافت کند؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. کودکی که در کانادا متولد می شود از همان ابتدا سیتیزن کانادا بوده و تمامی حقوق یک شهروند عادی مثل تحصیل رایگان، مسافرت به کانادا بدون نیاز به ویزا، خدمات درمانی رایگان، خدمات اجتماعی و پاسپورت کانادا را دریافت می کند. تولد فرزند هیچ مزیتی برای پدر و مادر وی از لحاظ اخذ اقامت ندارد و فقط خود او شهروند کاناداست. البته بعد از رسیدن به سن قانونی، می تواند از طریق برنامه های موجود برای اقامت دائم پدر و مادر خود اقدام کند.

  • تصویر کاربر سید شنبه ۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام من و همسرم قرار است در ۶ ۷ ماه آینده صاحب فزند شویم ! و دوست داریم که این اتفاق در کانادا و یا ایالات متحده اتفاق بیافتد سوال اول من این است که آیا در صورت تولد فرزند من مقیم دائم میتواند بشود؟ این شرایط برای من وهمسرم و یا خواهر و برادرش اتفاق میافتد؟ و آیا برای زندگی او در ایران و تحصیل و ... او مشکلی پیش نمیاد ؟ و آیا از همه مزایای شهروندی (سیتیزن شیپ) برای فرزندم اتفاق میافتد؟
    1. تصویر کاربر سید پنجشنبه ۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      پاسخگو باشید لطفا
    2. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای زایمان در کانادا و یا امریکا باید از طریق اخذ یکی از انواع ویزا که اصولا ویزای توریستی است، وارد کشور مورد نظر شوید. با توجه به شرایط سیاسی در حال حاضر امکان دریافت ویزای توریستی امریکا برای ایرانیان وجود ندارد! همچنین به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های رفت و آمد، اخذ ویزای توریستی کانادا نیز موقتا امکان پذیر نیست!!

      ولی به طور کلی فرزندی که در خاک کانادا بدنیا می آید، فقط و فقط خود شهروند کانادا محسوب می شود و می تواند حقوقی همچون یک شهروند کانادایی داشته باشد. تولد او در کانادا هیچ مزیتی برای سایر اعضای خانواده او در اخذ اقامت دائم کانادا ندارد. همچنین تاثیری در شرایط زندگی او در ایران نخواهد داشت.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام.برای تولد نوزاد و سفر ۳ ماه به کانادا از چه طریقی باید اقدام کنیم و اینکه بعد از تولد نوزاد با توجه به تخصص کاری که دارم میتونم اقامت کاری کانادا رو بگیرم؟
    من کارم کابینت و کمد دیواری هستMDF
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای تولد فرزند در کانادا باید از طریق یکی از ویزاهای کانادا که اصولا ویزای توریستی است، وارد کانادا شوید. فقط کودک متولد شده شهروندی کانادا را دریافت می کند نه پدر و مادر.

      در مورد قسمت دوم سوال شما باید متذکر شوم که ما اقامتی تحت عنوان اقامت کاری نداریم. شما می توانید از طریق پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا، ویزای کار دریافت کرده و تحت شرایط و ضوابط خاص درخواست اقامت دائم کانادا دهید.

      به شما توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا روش مناسب مهاجرت برای شما مشخص و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  • تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام.
    اگه شخصی برای تحصیل به همراه همسرش به کانادا مهاجرت کنه و بعد از مدتی مثلا دوسال بعد از ورود بچه دار بشن ، باز هم نیازه که برای زایمان هزینه پرداخت کنن یا بیمه هزینه ها رو میده ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. درصورتی هزینه های درمان در کانادا رایگان خواهند بود که شما یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید و یا شهروند کانادا باشید. اگر در طول مدت حضور خود و قبل از باردار شدن، بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید می توانید از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوید. همچنین در طول مدت تحصیل نیز شما باید یراساس برنامه موسسه آموزشی که پذیرش گرفته اید، بیمه دانشجویی خریداری کنید که البته این بیمه ها اصولا هزینه زایمان را پرداخت نمی کنند. 

  • تصویر کاربر الف شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    ببخشید برای اینکه بچه رو تو کانادا دنیا بیاد باید از چند ماه قبل به کانادا سفر کنیم برای شرایط هواپیما میگم؟؟؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. درخصوص ماه بارداری مجاز پرواز برای افراد باردار باید از ایرلاین مربوطه سوال کنید! بهتر است قبل از اقدام به بارداری برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید و حتما قبل از گرفتن ویزا پاسپورت خود را نیز تمدید کنید؛ زیرا مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت فرد متقاضی است.

  • تصویر کاربر مریم شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام. میخواستم بدونم با توجه به قوانین میتونم فرزندم رو در کانادا به دنیا بیارم و فرزندم در اقامت داشته باشه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام، بله. طبق قوانین تولد فرزند در کانادا هر نوزادی فارغ از تابعیت والدین وی، در صورتیکه در قلمرو کانادا متولد گردد، تابعیت و شهروندی کشور کانادا را دریافت خواهد نمود. البته باید توجه داشت که والدین کودک متولد کانادا هیچ مزیت خاصی برای دریافت اقامت دائم کانادا ندارند. به همین دلیل، اکثر والدینی که نوزاد متولد کانادا دارند همراه نوزادشان به کشور خود برمی‌گردند، چون می‌دانند که وقتی کودک به اندازه‌ی کافی بزرگ شود می‌تواند برای زندگی، کار یا تحصیل به کانادا برگردد و زندگی جدیدی را آن‌جا آغاز کند.

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام.
    سوالم در مورد این موضوعه که آیا افرادی که به عنوان توریست وارد کانادا میشن و قصد به دنیا آوردن فرزندشون رو دارن، آیا نمیتونن خودشون رو تو این مدتی که اینجا هستند بیمه کنن؟ بیمه های شرکت های خصوصی رو عرض میکنم. چون یک سقف پرداختی رو هم ظاهرا براش در نظر گرفتن.
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بله شما می توانید به عنوان توریست یا گردشگر، از بیمه های درمانی در کانادا استفاده کنید. هزینه بیمه ها بسته به مزایا و خدماتی که ارائه می دهند، وضعیت سلامتی آن ها˓ داشتن یا نداشتن سابقه بیماری قبل از سفر˓ نوع ویزا و سن افراد متقاضی˓ متفاوت است.
      بسته به طول سفر و نیازهای درمانی برنامه های خاصی برای پوشش بیمه ها وجود دارد و توصیه می شود تا قبل از ورود به کانادا بیمه سفر خریداری شود.

  • تصویر کاربر nika سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام ، من بچه ام توی کانادا به دنیا اومده و پاسپورتش رو دریافت کردیم ، حالا میخوایم برگردیم ایران ، بهم گفتن حتما باید بچه ام پاسپورت ایرانی داشته باشه تا بتونه بیاد ایران! آیا درسته؟ و اینکه بچه من یک ماهش کامل نشده هنوز!
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای ورود به هر کشوری یا باید اجازه ورود به آن کشور و یا پاسپورت آن کشور را داشته باشید، این قانون در خصوص ایران هم صدق می کند. بنابراین یا باید مجوز ورود و یا پاسپورت را دریافت کنید.

  • تصویر کاربر عرفان سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام
    کودک من در دی ماه به دنیا خواهد اومد و من دوست دارم که این اتفاق در کانادا بیفته
    خودمم علاقه زیادی به مهاجرت ندارم چون اینجا شرکت دارم و کار میکنم.
    میخوام برای کودکم حق انتخاب بزارم
    آیا این ممکنه؟
    میشه حداکثر هزینه رو برای زایمان و سفر والدین بگید و اینکه انجامش راحته یا سخت؟
    بسیار سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای تولد فرزند در کانادا، اول باید وارد کانادا شوید و اصولا متقاضیان از طریق ویزای توریستی کانادا اقدام می کنند. بنابراین باید اولا شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا را داشته باشید و ثانیا هیچ رقم مشخصی را نمی توان اعلام کرد، زیرا نوع زایمان، مدت زمان لازم مراقبت بعد از زایمان برای مادر و کودک و بسیاری موارد دیگر مشخص نیست. ولی حدودا هزینه های زایمان و هزینه های جانبی مثل محل اقامت، خورد و خوراک، رفت و آمد و... ،بین 40 تا 50 هزار دلار کانادا هزینه خواهد داشت.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر