قوانین مهاجرت به کانادا در سال ٢٠٢١ ( کرونا)

قوانین مهاجرت به کانادا هر ساله متناسب با نیاز های اجتماعی، اقتصادی و همین طور مواضع سیاسی این کشور به روز رسانی می شوند، به همین علت آگاهی از قوانین جدید می تواند راهگشای شما در عمر مهاجرت موفق به این کشور باشد.

همچنین تغییراتی که در دعوت نامه اکسپرس انتری به وجود می آیند دلیل دیگری برای  تغییر قوانین مهاجرت به کانادا هستند.

شرایط مهاجرت به کانادا ۲۰۲۱

بنابراین خیلی مهم است که تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند حتما باید جدید ترین قوانین مهاجرت به کانادا  را دنبال کرده و هرگونه تغییرات در سیاست گذاری های مهاجرت کانادا تا سال ۲۰۲۱ را رصد کند تا برنامه های مهاجرتی خود را بر اساس این قوانین تنظیم کنند.

یکی از راه های امن و مطمئن برای این که اخبار مهاجرتی جدید را همیشه در دسترس شما قرار دهد، داشتن بهترین وکیل مهاجرت به کانادا است.


مهم ترین اخبار مهاجرتی کانادا

کانادا برای آن دسته از افراد که به دنبال رشد درآمد در حوزه کاری و شخصی خود هستند یک گزینه مناسب است. کانادا به عنوان یک مقصد محبوب مهاجرتی سالانه هزاران متقاضی در زمینه مهاجرت را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می کند. در بین این موارد، فقط تعداد محدودی انتخاب می شوند.

دلیل اصلی این موضوع نیز این است که بسیاری از متقاضیان آن طور که باید قوانین مربوط به مهاجرت را دنبال نمی کنند. در نتیجه درخواست مهاجرت آن ها در نهایت به خوبی ارائه نشده و مورد تایید قرار نمی گیرد. همچنین سازمان IRCC گاهی اوقات برخی از متقاضیان را به خاطر قرار دادن اطلاعات نادرست و دروغین تا مدت ۵ سال در زمینه درخواست مهاجرت محدود می کند.

قوانین جدید مهاجرت به کانادا 2021


تغییرات قوانین مهاجرت به کانادا

در طی چند سال گذشته، مسئولان بخش مهاجرت در قوانین مهاجرت به کانادا  تغییرات مختلفی را برای سود دو طرفه مهاجرت کنندگان و اقتصاد کانادا در نظر گرفته اند. سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا یا همان IRCC مدت زمانی که برای ثبت اسناد پس از ITA ( دعوتنامه برای تقاضا) بود را از ۹۰ روز به ۶۰ روز کاهش داده است.

این قانون جدید در تاریخ ۲۶ ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این قدم بزرگ برای آن دسته از متقاضیانی که به شدت به وقت نیاز دارند تا فرم تقاضای خود را به بهترین حالت در بیاورند و هر چیزی که باید آن را آماده کنند یک تغییر مثبت به شمار می رود.

تغییر قانون امتیاز دهی بری افرادی که پیشنهاد شغلی دارند

یک تغییر دیگر در قوانین مهاجرت به کانادا امتیازات CRS است ، که سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا در سال گذشته اعمال کرد، در نظر گرفتن امتیاز CRS بیشتر برای آن دسته از افرادی بود که یک پیشنهاد شغل معتبر از کانادا به صورت نامه داشته باشد.

اگر متقاضیان مهاجرت از برنامه هاى استانى (PNP) که در راستاى اکسپرس انترى است، شرکت کرده باشند، بعد از قبولى در پذیرش استانى با ۶٠٠ امتیاز اضافه تر وارد برنامه اکسپرس انترى فدرالى مى شوند. در صورت نداشتن این امتیاز اضافه، مى توانند از سیاست جدید اداره مهاجرت کانادا مبنى بر افزایش امتیاز در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلى معتبر، استفاده کنند که میزان امتیاز مهاجرت به کانادا بسته به دسته بندى شغل (NOC) متغیر است. حالا امتیاز ماکسیموم ۲۰۰ به شغل هایی در حوزه مدیریت داده می شود و میزان حداقل ۵۰ امتیاز به افرادی در دیگر دسته بندی های شغلی داده می شود.

تغییرات قوانین مهاجرت به کانادا


خلاصه اى از جدیدترین قوانین مهاجرت به کانادا در سال ٢٠٢١ ( کرونا)

شیوع ویروس کرونا باعث ویرانى ها و تخریب هایى در سراسر جهان شده است و کشور کانادا نیز از این موضوع مستثنى نیست. آغاز سال ٢٠٢٠ براى سیستم مهاجرتى کانادا تا حد زیادى ناخوشایند بود و شیوع ویروس کرونا باعث به وجود آمدن اختلالاتى در سیستم مهاجرتى و روند پذیرش مهاجران به این کشور شد. تصمیمات اتخاذ شده تا سال ٢٠٢١ پابرجاست.

✅دولت کانادا قصد دارد سالانه از بیش از ۴٠٠ هزار مهاجر جدید استقبال کند. برنامه کانادا براى سه سال آینده به شرح زیر است: سال٢٠٢١: پذیرش ۴٠١ هزار مهاجر

سال ٢٠٢٢: پذیرش ۴١١ هزار مهاجر

سال ٢٠٢٣: پذیرش ۴٢١ هزار مهاجر.

✅افزایش مهاجرت در سال ٢٠٢١ به کشور کانادا در طى سه سال آینده، از طریق برنامه هاى مهاجرتى اقتصادى مانند اکسپرس انترى و برنامه هاى استانى است.

کانادا قصد دارد تا ۶٠ درصد از کل مهاجران را از این طریق جذب کند.

✅ اعلام محدودیت هاى سفر در تاریخ ٢ اکتبر ٢٠٢٠ و تمدید آن ها تا کنون (سال ٢٠٢١)

✅ اعضاى خانواده شهروندان کانادایى و مقیمان دایم این کشور مى توانند معاف از محدودیت ها بوده و وارد کانادا شوند.

این افراد شامل همسر یا شریک زندگى، فرزندان بالاى ١٨ سال، فرزندان تحت تکفل و نوه ها، پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مى شوند. همچنین افرادى که نزدیکان و وابستگان انها در شرایط بیمارى هستند، در صورت نداشتن عضو دیگرى از خانواده مى توانند وارد کانادا شوند. همچنین پدر و مادر افرادى که با ویزاى تحصیلى در کانادا هستند، با داشتن دلیل موجه اجازه ورود به کانادا را خواهند داشت.

✅معافیت از ثبت اطلاعات بیومتریک براى متقاضیان اقامت موقت و اقامت دائم کانادا که طى ده سال گذشته اطلاعات بیومتریک را ارائه کرده باشند. این تصمیم به علت همه گیری کرونا و مشکلات ناشى از این ویروس اتخاذ شده است.

در اوائل سال جارى میلادى، در تاریخ ١٢ مارس ٢٠٢٠ (٢٢ اسفند ٩٨) دولت فدرال اعلام کرد که کانادا قصد دارد بین سال هاى ٢٠٢٠ تا ٢٠٢٢ پذیرای بیش از یک میلیون مهاجر باشد ولى چند روز بعد، این کشور مجبور شد تا در جهت حفظ سلامت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، مرزهاى خود را ببندد.

بنابراین، کانادا براى جبران افت پذیرش مهاجر در سال ٢٠٢٠، برنامه مهاجرتى سه ساله خود را تنظیم و ارائه کرد. کانادا براى جبران تاثیرات منفى اقتصادى و مالى، همچنین سالخوردگى جمعیت و پایین بودن میزان زاد و ولد، سطح مهاجرپذیرى را حفظ خواهد کرد.

تمرکز اصلی این برنامه بر روی طرح های مهاجرت مهارتی است که در آن افرادی که متخصص و حرفه ای هستند می توانند به کشور کانادا وارد شده و اقامت بگیرند. هدف اصلی این طرح بدون شک رشد اقتصاد و حل مشکل کمبود افراد حرفه ای و خبره در بخش کار از کشور کانادا است.


جدول جذب مهاجر کانادا از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

حداکثرحداقلهدفسال   
 
۴۱۰،۰۰۰۳۰۰،۰۰۰۴۰۱،۰۰۰۲۰۲۱
 
۴۲۰،۰۰۰۳۲۰،۰۰۰۴۱۱،۰۰۰۲۰۲۲
 
۴۳۰،۰۰۰۳۳۰،۰۰۰۴۲۱،۰۰۰۲۰۲۳

🔔افزایش مهاجرت در سال ۲۰۱۹ به کشور کانادا در طی سه سال آینده از طریق سیستم Express Entry و PNP ها

جزئیات برنامه مهاجرت به کانادا برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

 

دسته مهاجرتدسته بندیمحدوده ۲۰۲۱هدف ۲۰۲۱محدوده ۲۰۲۲۲۰۲۲ هدفمحدوده ۲۰۲۳۲۰۲۳ هدف
برنامه های اقتصادیبرنامه اکیپرس انتری (ورود سریع)

در تمامی کلاس ها

۸۱،۰۰۰-۱۱۰،۲۵۰۱۰۸،۵۰۰۹۶،۲۵۰-۱۱۲،۹۰۰۱۱۰،۵۰۰۱۰۰۰۰۰-۱۱۴،۵۰۰۱۱۳،۷۵۰
برنامه پرستار خانگی، پایلوت   Agree-Food ،

برنامه مهاجرت مناطق کم جمعیت شمالی

۴،۹۰۰-۹،۲۵۰۸۵۰۰۴۵۰۰-۱۰۵۰۰۱۰۰۰۰۴،۵۰۰-۱۱،۰۰۰۱۰،۲۵۰
برنامه آتلانتیک۳،۳۰۰-۶،۲۵۰۶۰۰۰۳،۰۰۰-۶،۷۵۰۶۲۵۰۳،۵۰۰-۶،۷۵۰۶۵۰۰
برنامه های کسب و کار۴۰۰-۱،۲۵۰۱۰۰۰۲۵۰-۱،۲۵۰۱۰۰۰۵۰۰-۱،۲۵۰۱۰۰۰
برنامه های استانی۶۴۰۰۰-۸۱،۵۰۰۸۰۸۰۰۶۳،۶۰۰-۸۲،۵۰۰۸۱،۵۰۰۶۵۰۰۰-۸۴،۰۰۰۸۳۰۰۰
کبک۲۱،۳۰۰-۲۵،۳۰۰به وبسایت رسمی اداره مهاجرت کبک مراجعه شود مشخص می شودمشخص می شودمشخص می شودمشخص می شود
کل اقتصادی۱۸۰،۵۰۰-۲۳۷،۰۰۰۲۳۲،۵۰۰۱۹۹،۰۰۰-۲۴۷،۰۰۰۲۴۱،۵۰۰۲۰۷،۰۰۰-۲۵۳،۵۰۰۲۴۹،۵۰۰
کلاس خانوادگیهمسران، شرکا و فرزندان وابسته۶۱۰۰۰-۸۱،۰۰۰۸۰،۰۰۰۶۰،۰۰۰-۸۱،۰۰۰۸۰،۰۰۰۶۰،۰۰۰-۸۲،۰۰۰۸۱۰۰۰
پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ۱۵۰۰۰-۲۴،۰۰۰۲۳،۵۰۰۱۴۰۰۰-۲۴،۰۰۰۲۳،۵۰۰۱۴۰۰۰-۲۴،۰۰۰۲۳،۵۰۰
همه برنامه های کلاس خانواده۷۶،۰۰۰-۱۰۵،۰۰۰۱۰۳.۵۰۰۷۴،۰۰۰-۱۰۵،۰۰۰۱۰۳.۵۰۰۷۴،۰۰۰-۱۰۶،۰۰۰۱۰۴،۵۰۰
پناهندگان و افراد تحت حمایتافراد تحت حمایت در کانادا و افراد وابسته در خارج از کشور۱۷۰۰۰-۲۵،۰۰۰۲۳،۵۰۰۱۹،۰۰۰-۲۵،۰۰۰۲۴،۵۰۰۱۹،۵۰۰-۲۵،۵۰۰۲۵۰۰۰
دولت کمک می کند۷،۵۰۰ – ۱۳،۰۰۰۱۲۵۰۰۷،۵۰۰ – ۱۳،۰۰۰۱۲۵۰۰۸،۴۰۰-۱۳،۰۰۰۱۲۵۰۰
دفتر ویزای مخلوط۱۰۰-۱۰۰۰۱۰۰۰۱۰۰-۱۰۰۰۱۰۰۰۱۰۰-۱۰۰۰۱۰۰۰
بصورت خصوصی حمایت می شود۱۴،۹۰۰-۲۳،۰۰۰۲۲۵۰۰۱۵،۴۰۰-۲۳،۰۰۰۲۲۵۰۰۱۵،۵۰۰ – ۲۳،۰۰۰۲۲۵۰۰
کل پناهندگان و افراد تحت حمایت۳۹،۵۰۰-۶۲،۰۰۰۵۹،۵۰۰۴۲،۰۰۰-۶۲،۰۰۰۶۰،۵۰۰۴۳،۵۰۰-۶۲،۵۰۰۶۱۰۰۰
بشردوستانه و غیرهبشر دوستانه و سایر موارد۴،۰۰۰-۶،۰۰۰۵۵۰۰۵،۰۰۰-۶،۰۰۰۵۵۰۰۵،۵۰۰-۸،۰۰۰۶۰۰۰
به طور کلی برنامه ریزی شده برای پذیرش دائمی۳۰۰،۰۰۰-۴۱۰،۰۰۰۴۰۱،۰۰۰۳۲۰،۰۰۰-۴۲۰،۰۰۰۴۱۱۰۰۰۳۳۰،۰۰۰-۴۳۰،۰۰۰۴۲۱،۰۰۰

 


برنامه جذب مهاجر در کانادا از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ از طریق اکسپرس اینتری

برنامه کاندیدای استانی و دیگر جریان های مهاجرت اقتصادی کانادا که توسط برنامه Express Entry کانادا مدیریت می شوند حالا کم کم نقش جدی تری را در استراتژی مهاجرتی کانادا ایفا می کنند که توسط دولت کانادا حدود سه سال قبل معرفی شده بود.

هدفی که در زمینه پذیرفتن متقاضیان متخصص و خبره از طریق این برنامه های محبوب مهاجرتی در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده حدود ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ نفر است. این بدان معنا است که چنین تعدادی از مقیمان دائمی جدید تا انتهای سال ۲۰۲۳ از طریق برنامه چند ساله مهاجرتی تصویب شده، وارد کانادا می شوند.

برنامه Express Entry کانادا در سه سال آینده

برنامه Express Entry کانادا دارای سه جریان مهارتی فدرال است که عبارتند از

✅سطح کلاس کارکنان حرفه ای فدرال

✅سطح کلاس بازرگانان حرفه ای فدرال

✅سطح کلاس تجربه کانادایی

با این حال برنامه نامزد استانی کانادا یا همان PNP دارای چندین جریان مختلف است. تحت نقشه های مهاجرتی کانادا، برنامه PNP مسئول حدود ۴۴ درصد از ۱.۳ میلیون مقیم دائم است که این کشور قصد دارد بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ جذب کند.

در جدول زیر هدف های جذب را برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ در کانادا از طریق برنامه PNP و سه جریان فدرال افراد ماهر در Express Entry را مشاهده می کنید:

برنامه های استانیبرنامه اکسپرس انتریسال
۵۵,۸۰۰۷۴,۹۰۰۲۰۱۸
۶۱,۰۰۰۸۱,۴۰۰۲۰۱۹
۶۷,۸۰۰۸۵,۸۰۰۲۰۲۰
۸۰,۸۰۰۱۰۸,۵۰۰۲۰۲۱
۸۱,۵۰۰۱۱۰,۵۰۰۲۰۲۲
۸۳,۰۰۰۱۱۳,۷۵۰۲۰۲۳

 

برنامه اکسپرس اینتری کانال اصلی وارد کردن مهاجران به داخل کشور کانادا است. سه سطح کلاس کارکنان حرفه ای فدرل، بازرگانان و معالمات خبره فدرال و تجربه کانادایی سه جریان اصلی هستند که متقاضیان از طریق آن ها تایید می شوند. هر کدام از این جریان ها مبتنی بر امتیاز هستند که متقاضیان را بر اساس سطح تحصیلات، تجربه کار حرفه ای، سن و مهارت در زبان انگلیسی و فرانسوی امتیاز بندی می کند.

از طرفی دیگر، برنامه نامزد های استانی کانادا به استان های مختلف کانادا این امکان را می دهد تا تعدادی از متقاضیان برای اقامت دائم را هر ساله با یک سطح نمره دهی به میزان شایستگی آن ها نامزد کند.

از مجموع ۴۹ هزار و ۷۲۴ مقیم دائمی که در سال ۲۰۱۷ از طریق برنامه PNP به کانادا آمده اند، حدود ۱۳ هزار و ۵۳۱ نفر از طریق برنامه PNP لینک شده به Express Entry اقامت خود را گرفته اند. میزان هدف در نظرگرفته شده توسط کانادا برای قبول کردن متقاضیان شهروندی و اقامت از طریق برنامه نامزد های استانی در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵ هزار است و قرار است طی سه سال آینده رشد ۲۹ درصدی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۹، سطوح قبول کردن در برنامه PNP به میزان ۶۱ هزار نفر رسیده است، که همین نیز تا میزان ۵ هزار نفر به نسبت سال ۲۰۱۸ رشد داشته است. برای دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی و طرح های مهاجرتی در آن ها، سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا در نظر دارد تا تعداد قبولی متقاضیان در برنامه PNP را تا ۶۷ هزار و ۸۰۰ نفر و ۷۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش دهد.

قوانین آزمون زبان TCF کانادا در سال ۲۰۲۱

دولت کانادا حالا نتایج مربوط به تست های زبان را به عنوان مدرکی دال بر توانایی زبانی افرادی که به زبان فرانسه تسلط دارند قبول می کند. این قانون برای تمامی متقاضیان مهاجرت اقتصادی برای اقامت دائم کانادا نهایی شده است.

آزمون زبان TCF

آزمون TCF چیست؟

آزمون زبان Test de connaissance du français pour le Canada یا همان TCF Canada  یک آزمون مهارت زبانی است که توسط مرکز بین المللی CIEP که تحت نظارت دولت فرانسه است برگزار می شود که تسلط شما را به فرانسوی می سنجد.

این آزمون حالا در مراکز تایید شده و دارای مجوز در سراسر جهان و بیش از ۱۵۰ کشور مختلف برگزار می شود. مرکز برگزاری آزمون CIEP عنوان کرده است که آزمون TCF Canada قرار است که تعامل و همکاری خود را با سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) و استاندارد های زبان فرانسوی آن حذف کند.

برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری مدرک زبان نیاز است؟

متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی از قبیل جریان های اکسپرس انتری هستند – سه سطح کلاس کارکنان حرفه ای فدرل، بازرگانان و معالمات خبره فدرال و تجربه کانادایی – باید تسلط و سطح زبانی قابل قبول را در زبان انگلیسی و یا فرانسوی ( یا هر دو) داشته باشند تا شرایط آن ها برای مهاجرت به کانادا محیا باشد. کشور کانادا یک کشور دو زبانه است که فرانسوی و انگلیسی دو زبان رسمی آن محسوب می شوند.

برای مهاجرانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند داشتن مدرک زبان فرانسوی الزامی است؟

آن دسته از متقاضیانی که در زبان انگلیسی مهارت و تسلط کافی را دارند نیازی نیست نتایج مربوط به آزمون فرانسوی را ارائه کنند. در صورتی که یک متقاضی بخواهد امتیازات CRS بیشتری را به دست آورد، او باید در کنار زبان انگلیسی، به دنبال ارائه مدرک برای زبان فرانسوی نیز باشد.

آزمون قابل قبول و همچنین محبوب ترین آزمون برای نشان دادن سطح تسلط مناسب به زبان انگلیسی، آزمون IELTS است. دیگر آزمون قابل قبول در این زمینه برنامه ایندکس تسلط بر زبان انگلیسی کانادایی یا همان CELPIP است.

بر طبق یک سرشماری انجام شده توسط کشور کانادا، بیش از ۷ میلیون کانادایی از زبان فرانسوی به عنوان زبان مادری خود استفاده می کنند. کویبک تنها استان فرانسوی زبان در کشور کانادا به شمار می رود و جالب است بدانید که از آن تعداد حدود ۹۵۰ هزار نفر در خارج از استان کویبک زندگی می کنند.

سیاست مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۱: هدف قرار دادن نقشه و برنامه های سه سال آینده برای نقش های اصلی و مهم از Express Entry PNP

کانادا اولین نقشه سطح بندی مهاجرتی چند ساله خود را برای سه سال از ۲۰۱۸ الی سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است. همانطور که در متن بیانیه نیز آمده است، این کشور هدف خود در زمینه میزان پذیرش مهاجران را در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد و همچنین برنامه مهاجرت چند ساله مرحله ای خود را تا سال ۲۰۲۳ گسترش می دهد. نمودار افزایش مهاجرت به کانادا از سال 2017 تا سال 2021

نقشه جدید پذیرش مهاجر (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱) به دنبال این است که تا رسیدن سال ۲۰۲۱، میزان پذیرش مهاجر خود را سالانه ۳۵۰ هزار نفر افزایش دهد. هدف نهایی برای سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در ابتدا به ترتیب ۳۳۰ هزار نفر و ۳۴۰ هزار نفر در نظر گرفته شده بود و اما حالا این دو رقم به ترتیب به ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر و ۳۴۱ هزار نفر رسیده اند.

چند درصد از مهاجران کانادا در سه سال آینده از طریق سیستم فدرال Express Entry پذیرفته می شوند؟

دلیل اصلی برای اعلام چنین خبر بزرگی از سوی کشور کانادا کاهش میزان نیروی کار آن ها و جمعیت سالخورده این کشور است. این دو فاکتور ممکن است رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهند و در نتیجه مهاجرین خبره خارجی به عنوان آخرین راهکار به عنوان راهکاری برای جبران این کمبود نیروی کار در کشور کانادا به کار گرفته می شوند.

مسیر های مهاجرت اقتصادی از طریق سیستم فدرال Express Entry اقتصادی به همراه برنامه های نامزد های استانی مهاجرت (PNP) کماکان نقش کلیدی در این برنامه ایفا خواهند کرد. از حدود ۱.۳ میلیون مقیم دائمی که کانادا برنامه دارد آن ها را تا انتهای سال ۲۰۲۱ جذب کند، حدود یک چهارم (۳۳۱ هزار نفر) قرار است از طریق سیستم Express Entry جذب می شوند که این برنامه دارای سه سطح کلاس کارکنان حرفه ای فدرل، بازرگانان و معالمات خبره فدرال و تجربه کانادایی است.

برنامه های PNP هم دارای هدف های ترکیب شده ۲۲۵ هزار و صد نفری در طی بازه چهار ساله هستند. در این دوره زمانی، برنامه های PNP استانی چیزی در حدود ۱۹ درصد از آن جمعیت کلی یک میلیون و سیصد نفری را از طریق جریان های زیر شاخه خود جذب می کنند.

برای هر کس که برنامه دارد اقامت کانادا را در یک پروسه خیلی سریع و هدفمند در سال های پیش رو به دست آورد، الان بهترین زمان برای تقاضا دادن و گرفتن انواع ویزای کانادا است.

حتما بخوانید
اگر برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری مشکل دارید می توانید با روش های دیگر شانس خود را امتحان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه مورد نظر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری


پیامی از وزیر مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۱

وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی در کانادا با اعلام رضایت از خروجی مثبت مهاجرت اعلام کرده است که حالا به لطف ورود مهاجران کاربلد کشور کانادا تبدیل به یک اقتصاد بزرگ، قدرتمند و فعال شده است که همه امروز از آن لذت می برند و این فقط به خاطر مهاجران و فرزندان آن ها هستند که تلاش و خدمات زیادی را برای موفقیت در آینده انجام داده اند.

وزیر کانادا در ادامه اعلام کرده است که به عنوان یک کشور، آن ها همیشه رو به رشد و موفقیت خواهند بود چرا که به اطمینان از این که مهاجران به خوبی در کانادا مستقر می شوند و در کشور مشغول به کار خواهند شد اهمیت زیادی می دهند.

در حال حاضر کانادا چالش های جدی و متعددی نظیر بالا رفتن سن جمعیت خود و پایین آمدن آمار رشد جمعیت را پیش روی خود می بیند و مهاجران به خوبی در زمینه حل این مشکلات کمک حال آن ها بوده اند و خدمات زیادی نیز به بازار کار و رشد آن در کانادا داشته اند.


شرایط پناهندگی کانادا ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۷ دولت کانادا یک برنامه تاریخی چند ساله را برای رشد میزان مهاجرت سالانه به کشور به میزان ۳۴۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰، با ۶۰ درصد میزان رشد در کلاس اقتصادی معرفی کرده است. بالا رفتن سطح مهاجرت به خصوص در حوزه اقتصادی می تواند کشور کانادا را در حفظ نیروی کار، نگه داشتن رشد رو به بالای اقتصادی و ارائه نوآوری در حوزه های مختلف یاری نماید.

وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در ادامه افزوده است که این برنامه مهاجرتی چند ساله را با مشورت نزدیک و بسیار دقیق با استان ها و حوزه های مختلف تنظیم کرده است و به آن ها اجازه داده است تا افراد بیشتری را از طریق جریان ها و دسته بندی ها نامزدی استانی جذب کنند.

صلب مسئولیت

دفتر وکالت اپلو هیچ خدماتی در مورد مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی انجام نمی دهد، اما به جهت سهولت هم وطنان گرامی به اطلاعات صحیح، مقاله زیر را در این مورد برای شما گردآوری نموده ایم.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

این کشور همچنین به کمک استفاده از برنامه مهاجرتی آتلانتیک به نیاز های کار خود در مناطق مختلف رسیدگی کرده است تا به رشد استان های آتلانتیک از کانادا و پشتیبانی از جوامع کوچک و دور مهاجرتی فرانکفون در استان کیوبک کمک کند.

او در انتها گفته است که به تمامی آن چه که به عنوان یک کشور به آن در سال های اخیر رسیده اند افتخار می کند و متعهد هستند که در سال های پیش رو به پیشرفت بیشتری نیز دست یابند.


تست بیومتریک کانادا در سال ۲۰۲۱

یکی از جدید ترین قوانین مهاجرت به کانادا پیرامون بیومتریک افراد جهت ورود به کشور می باشد. این قانون برای تمامی کسانی که با ویزای اقامت دائم، ویزای کار کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای توریستی کانادا وارد کشور می شوند و هزینه اخذ ویزای کانادا را پرداخت کرده اند به کار می رود. در حال حاضر تنها کشور های بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کشور های شنگن دارای قانون بیومتریک برای متقاضیان هندی در دسته های مختلف ویزا هستند.

بیومتریک اجباری

بیومتریک کانادا چیست؟

بیومتریک یک تاریخچه ثبت شده از اثر انگشت های افراد و تصویر آن ها برای اهداف شناسایی و امنیتی است. طبق اطلاعیه منتشر شده در وب سایت دولت کشور کانادا از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، تمامی متقاضیانی که از هند وارد می شوند باید قبل از ورود به کشور تحت هر گونه ویزای دائم یا موقت باید بیومتریک خود را ارائه کند.

از تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۱۸ این کشور کار جمع کردن اطلاعات بیومتریک از متقاضیان ورود از آفریقا، خاورمیانه و اروپا را آغاز کرده است. این قانون از تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ برای متقاضیان ورود از آمریکا، آسیا و اقیانوسیه نیز اعمال خواهد شد.

این قانون برای تمامی افراد قابل اجرا است به جز برخی از متقاضیان با شرایط خاص که در مورد آن ها می تواند اجرا نشود. از جمله این افراد خاص می توان به کودکان زیر سن ۱۴ سال و یا متقاضیانی با بیش از ۷۹ سال اشاره کرد.

وب سایت دولت کشور کانادا در ادامه توضیح داده است که متقاضیان باید هر ده سال یک بار اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کنند. آن ها نیازی به ارائه دوباره اطلاعات بیومتریک خود تا ده سال پس از آن نخواهند بود.

هزینه اطلاعات بیومتریک برای هر نفر چقدر است؟

هزینه برای هر فرد متقاضی برای ارائه اطلاعات بیومتریک خود بر روی ۸۵ دلار کانادا فیکس شده است. برای آن هایی که جهت ثبت اطلاعات بیومتریک خود به همراه خانواده اقدام کرده اند، آن ها می توانند به صورت خانوادگی و با هزینه ۱۷۰ دلار کانادا اقدام کنند.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سوری دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    پسر من در کاناداست و در رشته مهندسی صنایع کارشناسی ارشد گرفته در حال حاضر با ویزای کار مشغول به کار می باشد آیا می تواند در حال حاضر با روش ویدیو با نامزدش در ایران ازدواج کند آیا بعدها که پسرم PR گرفت برای اسپانسر کردن همسرش این ازدواج قابل قبول می باشد
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای برنامه اسپانسرشیپ همسر؛ ازدواجی که در کشور مبدا قابل قبول باشد، برای دولت کانادا نیز قابل قبول خواهد بود.

  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    با سلام
    من قصد دارم ویزای تحصیلی بگیرم یک پسر دو ساله دارم که به هیچ عنوان نمیتونم تنهاش بذارم.
    میخواستم بدونم ویزای همراه به چه صورته و. چه زمانی صادر. میشه؟ یعنی ممکنه من مجبور شم یکماه یا بیشتر یا کمتر از پسرم دور باشم؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. جواب سوال شما کاملا به شرایط پرونده شما بستگی دارد.

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    شغل خانمم کارمند بانک با 17 سال سابقه است و دانشجوی ترم دوم مدیریت بازرگانی است، هردو درحال گذراندن دوره آیلتس هستیم، من 15 سال سابقه کار در مشاور املاک رادارم. و سن هر دوی ما41 ساله، دوتا بچه 10 و 6 ساله هم داریم برای مهاجرت یه کانادا از کدوم روش بریم جلو
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. برای اخذ اقامت کانادا روش های متفاوتی وجود دارد که هر روش شرایط خاص خود را دارد. توصیه می شود مقاله 10 روش تضمینی مهاجرت به کانادا در سال 2020 را مطالعه فرمایید. همچنین برای بررسی شرایط خود و یافتن مناسب ترین روش مهاجرتی، فرم ارزیابی را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما توسط کارشناسان بررسی شده و طی تماس تلفنی، به شما مشاوره رایگان داده شود.

  • تصویر کاربر وحید دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    سلام
    من 36 سال سن دارم و مجردم. 14 سال سابقه بیمه و کار در شرکت ایران خودرو(ایساکو-خدمات پس از فروش ایران خودرو) که خلاصه میشه در 5 سال کار در امور مشتریان یا crm, و 2 سال کار در اداره بازرگانی قطعات و 7 سال کار در شبکه نظارت بر خدمات نمایندگی ها. همزمان 3 سال بعنوان نماینده hse و iso در شرکت فعالیت دارم(مستندات گذراندن دوره هارو دارم که میشه ترجمش کرد)+17 ماه بیمه سربازی که خریداری گردید. فوق دیپلم و لیسانس کامپیوتر هر دو با معدل 17 دارم(دانشگاه علمی و کاربردی). دوره های زبانم رو شروع کردم(طبق بررسی مشاهده کردم نمره 4.5 ایلتس حداقل نیاز مورد تایید روش aipp است). یه خانه به اسم خودم دارم و حدود 500 میلیون تومان هم صرف پیش خرید یک منزل دیگه کردم. میخوام از سه چهار ماه دیگه برای مهاجرت از طریق استان اتلانتیک کانادا aipp اقدام کنم.
    سوال اولم اینه که با شرایطی که حدودا اعلام کردم چقدر شانس دارم؟
    سوال دومم در خصوص تمکن مالیه. ایا اصلا برای این نوع مهاجرت هم تمکن مالی میخواد؟ اگه میخواد، من باید از الان تا 6 ماه دیکه مبلغ 12500 دلار کانادا رو در حساب خودم بزارم؟
    و اخرین سوال اینکه هزینه مشاوره شما چقدره و اگر بخوام از طریق شما اقدام کنم هزینه حدودی دستمزد شما چقدر میشه؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما بررسی شود.

      هزینه مشاوره تلفنی رایگان است، تا انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب با شرایط شما و عقد قرارداد هزینه ای دریافت نمی شود.

  • تصویر کاربر وحید دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام
    من ۳۶ سال سن دارم و مجردم. ۱۴ سال سابقه بیمه و کار در شرکت ایران خودرو(ایساکو-خدمات پس از فروش ایران خودرو) که خلاصه میشه در ۵ سال کار در امور مشتریان یا crm, و ۲ سال کار در اداره بازرگانی قطعات و ۷ سال کار در شبکه نظارت بر خدمات نمایندگی ها. همزمان ۳ سال بعنوان نماینده hse و iso در شرکت فعالیت دارم(مستندات گذراندن دوره هارو دارم که میشه ترجمش کرد). فوق دیپلم و لیسانس کامپیوتر هر دو با معدل ۱۷ دارم(دانشگاه علمی و کاربردی). دوره های زبانم رو شروع کردم(طبق بررسی مشاهده کردم نمره ۴.۵ ایلتس حداقل نیاز مورد تایید روش aipp است). یه خانه به اسم خودم دارم و حدود ۵۰۰ میلیون تومان هم صرف پیش خرید یک منزل دیگه کردم. میخوام از سه چهار ماه دیگه برای مهاجرت از طریق استان اتلانتیک کانادا aipp اقدام کنم.
    سوال اولم اینه که با شرایطی که حدودا اعلام کردم چقدر شانس دارم؟
    سوال دومم در خصوص تمکن مالیه. ایا اصلا برای این نوع مهاجرت هم تمکن مالی میخواد؟ اگه میخواد، من باید از الان تا ۶ ماه دیکه مبلغ ۱۲۵۰۰ دلار کانادا رو در حساب خودم بزارم؟
    و اخرین سوال اینکه هزینه مشاوره شما چقدره و اگر بخوام از طریق شما اقدام کنم هزینه حدودی دستمزد شما چقدر میشه؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۳۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما بررسی شود.

      هزینه مشاوره تلفنی رایگان است، تا انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب با شرایط شما و عقد قرارداد هزینه ای دریافت نمی شود.

  • تصویر کاربر دامون دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    با عرض ادب و احترام خواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا رشته آرایشگری و تخصص زیبایی موست و مو قبول میکنه
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، در حال حاضر برنامه مشخصی برای تخصص گفته شده وجود ندارد. بهتر است فرم ارزیابی را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما و روش مهاجرتی مناسب برای شما توسط کارشناسان موسسه، به شما اطلاع داده شود.

  • تصویر کاربر خدا یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    من بخوام قاچاقی برم کانادا باید چ شرایطی داشته باشم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      دفتر اپلو يك موسسه حقوقي است و كار غير قانوني انجام نمي دهد.
       
  • تصویر کاربر Nima سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    من به همراه خانواده ام قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا را داریم
    1-این برنامه برای ۲۰۲۰ هم وجود دارد؟
    ۲-با توجه به داشتن ویزای مولتیپل زمان پاسخگویی به ما چقدر خواهد بود
    ۳-تمامی شرایط لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یعنی ۲ میلیون دلار سرمایه و سیصد و پنجاه هزار دلار برای سود بانکی و تسهیلات را دارا هستم.
    ممنون از پاسخگویی شما
    )همچنین سابقه ی مدیریتی بیش از شانزده سال با هفتاد کارمند)
    1. تصویر کاربر Nima شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      لطفا فرم ارزيابي را تكميل كنيد تا وكلاي موسسه به صورت تخصصي تر شرايط شما را بررسي كنند.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر nami دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    خانمی ۴۴ ساله لیسانس فیزیک دارای ۲ فرزند پسر ۱۲ و ۱۵ سال
    دارایی حدود ۱۰۰ هزار دلار
    و برای گرفتن گواهی تمکن مالی مشکلی ندارم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      براي اخذ اقامت كانادا احتياج به اطلاعات دقيق تر است. مي توانيد با پر كردن فرم ارزيابي و بررسي شرايط شما توسط مشاورين، اطلاعات لازم جهت مهاجرت را كسب كنيد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر